kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
فرمانده نیروی انتظامی:

ناجا از آمر به معروف حمایت می‌کند

فرمانده ناجا گفت: آمران به معروف در صورت تعرض با مستندات به مراکز انتظامی مراجعه کرده تا از طریق مرجع قضایی شکایت‌شان بررسی شود.

به گزارش فارس، سردار حسین اشتری در حاشیه بازدید از سامانه نظارتی197  و ملاقات مردمی در تماس ویدئو کنفرانسی با مرکز اصفهان در پاسخ به یکی از سوالات در مورد حمایت ناجا از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: دفاع از آمر به معروف حتماً یکی از کارهای ما است.
فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: آمران به معروف باید یک همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر داشته و شرایط لازم را دارا باشند.اشتری تصریح کرد: این افراد به امر به معروف لسانی بسنده کنند و اگر مورد تعرض قرار گرفتند با مستندات به اولین مرکز انتظامی مراجعه کرده و توسط مرجع قضایی شکایت آنها بررسی خواهد شد.
برخورد مقتدرانه نیروی انتظامی با اخلالگران نظم و امنیت
همچنین فرمانده نیروی انتظامی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی به‌مناسبت هفته ناجا، با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی مبنی بر اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی و امنیت و آرامش، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، پلیس جمهوری اسلامی ایران باید مقتدر باشد چرا که نیروهای انتظامی مظهر حاکمیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند اما اقتدار توأم با رأفت، عدالت و مهربانی.وی با تقسیم‌بندی اقتدار به دو قسمت اقتدار نرم و اقتدار سخت، گفت: اقتدار نرم نیروی انتظامی همان مشارکت مردم و همکاری آحاد ملت با این نیروی عظیم است و ما معتقدیم که پیشگیری اجتماعی مقدم بر اقدامات انتظامی است. آحاد مردم باید در اجرای مأموریت‌های نیروی انتظامی که نتیجه آن امنیت و آرامش است همکاری داشته باشند.اشتری اضافه کرد: امروز مشارکت خانواده‌ها و دستگاه‌های دولت به‌ویژه آموزش و پرورش که حدود 13 میلیون دانش‌آموز دارد می‌تواند نیروی انتظامی را در رسیدن به اهداف، هرچه بیشتر یاری دهد.
فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: البته کنار اقتدار نرم، نیروی انتظامی با کسانی که مخل نظم و امنیت هستند مقتدرانه برخورد می‌کند و از مرزهای جمهوری اسلامی ایران محافظت و با کسانی که تعدی و تجاوز و کارشکنی کنند با اقتدار سخت برخورد می‌شود.