kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
در ایام اربعین ارائه می‌شود

خدمات بهداشتی و درمانی بسیج جامعه پزشکی به زائران حسینی

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی گفت: ۳ هزار کادر بسیجی حوزه سلامت در اربعین حسینی به زائران خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارائه می‌دهند.

روح‌اله قائد امینی به فارس گفت: بسیج جامعه پزشکی امسال بحث امدادرسانی و کمک به بهداشت و درمان زائران در اربعین را در کنار سایر دستگاه‌های مربوط به حوزه سلامت بر عهده دارد، به همین منظور نیروها در اربعین در مرزهای چزابه، شلمچه و مهران مستقر می‌شوند و خدمات درمانی و بهداشتی رایگان را به زائران ارائه می‌دهند.
قائد امینی افزود: همچنین نیروهای بسیج جامعه پزشکی در مسیر کربلا تا نجف و در شهر کربلا حضور یافته و با برپایی ایستگاه‌های سلامت و بیمارستان‌های صحرایی و ثابت، خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی رایگان را به زائران ارائه می‌کنند. وی ادامه داد: در اربعین حسینی در هر بیمارستان صحرایی 400 نفر از نیروهای بسیج جامعه پزشکی شامل پزشکان و پیراپزشکان حضور دارند و به طور کلی 3 هزار کادر بسیجی در حوزه سلامت در شیفت‌های مختلف خدمت‌رسانی به زائران را انجام می‌دهند.
قائد امینی در رابطه با سایر خدمات بسیج جامعه پزشکی در ماه محرم اظهار داشت: از ابتدای ماه محرم ایستگاه‌های سلامت را در مراکز شهرستان‌ها و استان‌ها با تمرکز در مناطق محروم برپا کرده و خدمات رایگان را به مردم ارائه می‌دهیم. وی گفت: محل برپایی ایستگاه‌های سلامت در ماه محرم بیشتر در محل تجمع اصلی عزاداران حسینی در سراسر کشور همچون مسجد اعظم در قم و یا مهدیه تهران است.