kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۱۶۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با کیهان مطرح کردند

امنیت کشور مرهون اقتدار دفاعی و تجربه 8 سال دفاع مقدس است

نمایندگان مجلس اقتدار دفاعی و نظامی کشور زیر سایه تدابیر مقام معظم رهبری و تجربه 8 سال دفاع مقدس را عامل اصلی خنثی‌سازی تهدیدات نظامی علیه کشور می‌دانند.



طي ساليان اخير، زبان آمريكايي‌ها و حتي برخي از كشور‌هاي با سابقه استعماري اروپايي در قبال ملت ايران و جمهوري اسلامي نه زبان و ادبیات دیپلماسی بلکه بیش از هر چیز دیگری زبان تهديد بوده و هر از چندي آنان، سخن از اقدام نظامي عليه ايران به ميان آورده‌اند. بديهي است كه در چنين شرايطي، سياست ايران مبني بر افزايش توان دفاعي و از جمله پيشبرد بر‌نامه‌هاي موشكي، يك امر شرعي، عقلايي و عرفي است. به همين دليل، توقع و خواست غربي‌ها مبني بر محدود شدن بر‌نامه موشكي ايران، يك توقع احمقانه و ابلهانه است.
در واقع این بینش و تحلیل اشتباه که مذاکرات هسته‌ای با غرب باعث دور شدن سایه جنگ از کشور بود امروز بیش از پیش خود را نمایان کرده است چرا که غرب به پیشگامی آمریکا هر جا احساس کرده دولتمردان یک کشور از اقبال عمومی برخوردار نیستند و توان دفاعی آن کشور نیز یارای پاسخ به هجمه نظامی غرب را ندارد بی‌درنگ دست به تجاوز زده‌اند همانطور که در مورد عراق و افغانستان مشاهده شد.
آمریکایی‌ها با زبان دیپلماسی بیگانه‌اند
ابراهیم آقا محمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با کیهان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بیش از چیز دیگری تنها زبان زور را می‌فهمند، گفت: دولتمردان غربی و آمریکایی‌ها اگر توان حمله به جمهوری اسلامی را داشتند حتی لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند و تهاجم نظامی آنها به عراق و افغانستان در سال‌های اخیر این نکته را مشهود کرد.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته جالب اینجاست که شخص رئیس جمهوری و همچنین وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای همگی اذعان دارند که این توان نظامی- دفاعی ایران بود که آمریکا را ناچار از نشستن پای میز مذاکره کرد ولی متاسفانه برخی هنوز  به اشتباه معتقدند که این مذاکرات بود که سایه جنگ را از سر کشور دور کرد.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به رغم ادعاهای خود هیچ اصالتی برای مذاکره و دیپلماسی قائل نیستند و تنها باید با صلابت و اقتدار در برابر آنها ایستاد.
آقا محمدی افزود: رئیس جمهور آمریکا و جان کری بارها اذعان کرده‌اند که اگر می‌توانستیم با راه حل نظامی به هدف برسیم قطعاً مذاکره نمی‌کردیم.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه باید روحیه دوران دفاع مقدس را در اذهان عمومی زنده نگه داشت، گفت: رمز موفقیت نظام اسلامی در التزام عملی و فکری به رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری است و تا وقتی خواص ما در رفتار خود نیت الهی داشته باشند و مردم با روحیه حماسی مدافع نظام باشند هیچ صدمه‌ای به کشور وارد نخواهد شد.
اندیشکده «مطالعات راهبردی و بین‌الملل» آمریکا چندی پیش در مقاله‌ای ضمن بررسی موقعیت صنایع دفاعی در ایران، و اذعان به غلبه فن‌آوری ایرانی بر تحریم‌های بین‌المللی، هدف عمده این فعالیت‌ها را تقویت روابط بین‌المللی و همین‌طور گسترش توان بازدارندگی ایران به خارج از مرزها می‌داند. تحلیلگر این اندیشکده می‌نویسد «تهران در مسیر توسعه مجموعه صنایع دفاعی، همواره ارتباط مستقیمی را میان این سازمان‌ها و برنامه‌های دفاع ملی حفظ کرده است و مانورهای نظامی ایران، از سطح بالای توانمندی‌های دفاعی این کشور خبر می‌دهد. ایران برای تاکید بر ارتباط موجود میان راهبردهای امنیتی، توانمندی‌های دفاعی، و مجموعه تولید و ساخت تسلیحات داخلی خود، بطور معمول عملکرد و قدرت تولیدات صنایع دفاعی را در مانورهای نظامی پرسر و صدایی به نمایش می‌گذارد. مانور «ولایت 90»، که در ژانویه سال 2012 به اجرا درآمد، به شبیه‌سازی عملیات بستن تنگه‌هرمز، توسط نیروهای ایرانی با استفاده از سامانه‌های هوایی و دریایی، در دو وضعیت با هدایت انسانی و بدون سرنشین اختصاص یافته بود. مقامات ارتش ایران از هر فرصتی برای تاکید بر این نکته بهره بردند که رزمایش ولایت 90، شاهدی است بر جایگاه ایران نه تنها به عنوانی قدرتی در منطقه، که به عنوان قدرتی که توانمندی‌های خود را مدیون صنایع پیشرفته «بومی» است».
توان دفاعی ایران پشیمان‌کننده است
محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با کیهان با اشاره به اینکه توان دفاعی نظامی ایران که خصلتی بازدارنده دارد به هر نوع رفتار خصمانه دشمن پاسخی پشیمان‌کننده خواهد داد، گفت: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف آمادگی رزم زمینی، ساخت موشک، رادار، پهپادهای رادار گریز و ناوهای نظامی پیشرفت‌های فزاینده‌ای کرده‌ایم که به مذاق دشمنان غربی ما خوش نمی‌آیند.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: توان بالای نظامی و دفاعی کشور در کنار رهبری داهیانه مقام معظم رهبری خصلتی تجاوز ناپذیر به کشور داده است.
این نماینده مجلس ادامه داد: ملت ایران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس پیام اصلی خود را به دشمنان داده چرا که در آن دوران با حداقل توان نظامی و بودجه توانست به تنهایی در برابر صدام متجاوز که چند ده کشور غربی و عربی از آن دفاع می‌کردند ایستادگی کند.
آصفری با اشاره به توافق هسته‌ای افزود: اقتدار و صلابت نظامی و دفاعی ایران بود که غربی‌ها را به گفتگو با دیپلمات‌های کشورمان وادار کرد.
امروز اقتدار ایران، تاکتیک‌های آمریکا در منطقه را به بن بست کشانده
محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با کیهان با بیان اینکه هفته دفاع مقدس الهام بخش ایثارگری‌های ملتی فداکار در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران بود، گفت: نفس وجود هشت سال دفاع مقدس در کارنامه کشور ما خود تبدیل به یک اهرم بازدارنده برای هر نوع تجاوز نظامی شده است چرا که غرب به خوبی منش ایرانیان مسلمان را در دوران جنگ تحمیلی ارزیابی کرد.
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز اقتدار ایران، تاکتیک‌های آمریکا در منطقه را به بن بست کشانده، ادامه داد: آمریکایی‌ها به لحاظ ذخایر راهبردی در منطقه خاورمیانه با مشکل مواجه شده‌اند و اتاق فکرهای آنها راه حلی برای خروج از این وضعیت ندارند چرا که اقتدار و جمهوری اسلامی در منطقه خلأ امنیتی را پر کرده و دیگر نیازی به حضور آنها نیست.
این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه رزمایش‌های نظامی با قوت باید پیگیری شوند، افزود: رزمایش‌های زمینی، هوایی و دریایی نیروهای مسلح جایگاه والایی در ارسال پیام اقتدار دفاعی کشور به کشورهای معاند دارد.