kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۱۶۲
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰

آغاز سال تحصیلی جدید با حضور 13 میلیون دانش آموز

امروز در مدارس سراسر کشور، زنگ سال تحصیلی جدید با حضور حدود 13 میلیون دانش‌آموز به صدا در می‌آید.


جشن شکوفه‌ها نیز دیروز در مدارس برای کلاس اولی‌ها برگزار شد.
به گزارش نسیم، علی اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش در مراسم جشن شکوفه‌هایی که دیروز در مدرسه حضرت زهرای مرضیه برگزار شد، گفت: در مجموع 330 هزار کلاس درس در دوره ابتدایی پذیرای بیش از هفت میلیون دانش‌آموزان هستند.
فانی با اشاره به اینکه معلمان و همکاران ما نقش اصلی را در تعلیم و تربیت ایفا می‌کنند، گفت: خانواده‌ها نیز حضور موثری دارند و باید گفت فرزندان سرمایه اصلی خانواده‌ها هستند، زیرا آینده سازان ایران اسلامی‌اند.
وی افزود: مدرسه حضرت زهرای مرضیه که جشن شکوفه‌ها در آن برگزار شده توسط یکی از خیرین مدرسه ساز احداث شده و همزمان افتتاح می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز 13 میلیون و 200 هزار دانش آموز در 105 هزار مدرسه با تلاش یک میلیون فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.
وی با اشاره به ضرورت ارتقای منزلت و معیشت معلمان و اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: طرح رتبه بندی معلمان نیز از امروز به اجرا در می‌آید و در حال حاضر احکام رتبه بندی معلمان در ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور در حال صدور است.
افزایش 30 هزار نفر دانش‌آموز ابتدایی
در سال جدید تحصیلی
معاون آموزش ابتدایی و رئیس ستاد مرکزی شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از افزایش 30هزار نفری دانش‌آموزان اول ابتدایی در سال تحصیلی جاری خبر داد.
محمد دیمه‌ور دیروز در مراسم جشن شکوفه‌ها در دبستان دخترانه شاهد سمیه بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی با اشاره به ثبت نام حدود یک میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در کلاس اول ابتدایی در سال تحصیلی 94-95 تاکید کرد: حضور این تعداد دانش‌آموز ابتدایی که نسبت به سال گذشته 30 هزار نفر افزایش یافته است بیانگر روند رو به رشد جمعیت در کشور است.
وی میانگین رشد جمعیت را 1/8 درصد ذکر کرد و گفت: سالانه این تعداد به جمعیت دانش‌‌‌آموزی کلاس اول ابتدایی افزوده می‌شود که این رقم در برخی استانها به چهاردرصد رسیده است.
به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش 61 درصد از بیش از هفت میلیون جمعیت دانش‌آموزی کشور در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند.
وی با تاکید به اهمیت آموزش دوره پیش‌دبستانی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تاکید کرد: تمامی سازمان‌ها و افراد برای فعالیت در آموزش پیش‌دبستانی باید از وزارت آموزش و پرورش مجوز داشته باشند.
وی به آنان توصیه کرد که در فرصت 45 روزه برای اخذ مجوز به سامانه آموزش و پرورش مراجعه کنند.
همچنین عباس لامعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: شیوه تدریس با توجه به پیشرفت علوم در نظام آموزشی نسبت به گذشته تغییر کرده است.
وی در عین حال به خانواده‌ها توصیه کرد با توجه به ایجاد تغییر در شیوه نظام آموزشی و تخصصی شدن تدریس از دخالت در امور معلمان در ارتباط با تحصیل فرزندانشان پرهیز کنند.
در این مراسم جشن شکوفه‌ها در دبستان دخترانه شاهد سمیه بیرجند فرزند دو شهید بزرگوار به نام‌های مرعی و سبزه‌جو که برای نخستین بار وارد مدرسه شدند، توسط دیمه‌ور معاون وزیر آموزش و پرورش جوایزی اهدا شد.