kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۱۲۵
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

درآمد 15 میلیارد دلاری غرب از کودک‌کشی آل‌سعود در یمن

تجاوز نظامی رژیم آل سعود به یمن در این 6 ماه اگر چه غیر از کودک کشی ، بی آبرویی و کسری بودجه شدید برای عربستان چیز دیگری نداشته است اما برای شرکت های تسلیحاتی غرب میلیاردها دلار سود به ارمغان آورده است.

 دولت‌های مرتجع عربی و به خصوص کشور عربستان بهترین بازار تسلیحات شرکت‌ها و مجتمع‌های نظامی غرب هستند. تجاوز نظامی عربستان به یمن نیز که با چراغ سبز و حمایت آشکار اروپا و آمریکا صورت گرفت بهترین فرصت را در اختیار شرکت‌های نظامی غربی قرار داده است تا با فروش تسلیحات به رژیم سعودی و به قیمت کشتار هزاران زن و کودک یمنی میلیاردها دلار به جیب بزنند.
 به گزارش تسنیم نشریه «آودنیوز» در گزارشی با اشاره به خریدهای نظامی گسترده آل سعود   جزئیات جدیدی از هزینه‌های تجاوز عربستان برضد یمن را که هم اکنون وارد ماه ششم خود شده، ذکر کرده است.
 بر اساس گزارش این نشریه، آل سعود در طول این مدت ۵۰ هزار فروند موشک با حجم متوسط شلیک کرده است که هزینه هریک از این موشک‌ها ۳۰۰ هزار دلار است و رقم کلی هزینه‌های این نوع موشک‌ها که از غرب خریداری شده، 15 میلیارد دلار است.
در این گزارش همچنین آمده است که عربستان در این مدت با استفاده از ۱۵۴ جنگنده بیش از ۳۵هزار نوبت یمن را بمباران کرده است. نکه قابل توجه اینکه تقریبا تمام این حملات به اهداف غیرنظامی انجام شده است!
جدای از جنگ یمن، طبق این گزارش آل سعود در این 6 ماه به طور کلی چیزی بالغ بر 150 میلیارد دلار سلاح فقط از آمریکایی‌ها خریداری کرده است و این سوای هزینه‌های نگهداری و مراقبت از قطعات مصرفی برای مدت ۵ سال آینده است. فرانسه نیز طی این مدت موفق شده 36 میلیارد دلار جنگنده به سعودی‌ها بفروشد.
خبر دیگر اینکه، روز دوشنبه صدها هزار یمنی در اولین سالگرد انقلاب خود به دعوت انصارالله به خیابان‌ها ریختند و سالگرد انقلاب خود را جشن گرفتند تا ثابت کنند که نتیجه جنگ را نه تسلیحات پیشرفته و مرگبار شرکت‌های نظامی غربی بلکه ایمان و اراده یک ملت تعیین می‌کند.  در این تجمع گسترده علیه جنایات رژیم صهیونیستی در قدس نیز شعار داده شد.