kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۱۲۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
موسسه گالوپ:

نیمی از مردم آمریکا دولت اوباما را تهدیدی برای جان خود می‌دانند!

نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه گالوپ حاکی از این است که ۴۹ درصد شهروندان آمریکایی دولت این کشور را «تهدیدی» برای «زندگی» و آزادی خود می‌دانند.


در حالی که دولت آمریکا همواره مدعی است به دنبال تامین امنیت در سراسر جهان است و مداخلات نظامی خود را نیز همواره با همین ادعا توجیه کرده است، اما نظرسنجی موسسه «گالوپ» نشان می‌دهد که در داخل خود آمریکا مردم دولت را تهدیدی برای امنیت خود می‌دانند.
 بر اساس این نظرسنجی بی‌اعتمادی مردم آمریکا نسبت به دولت این کشور از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون رو به افزایش بوده و هم‌اکنون بیش از ۴۹ درصد آمریکایی‌ها دولت را تهدیدی برای «جان» و «آزادی» خود می‌دانند.
در این نظرسنجی دو سوم جمهوریخواهان و یک سوم دموکرات‌ها اعلام کرده‌اند که دولت آمریکا تهدیدی فوری برای حقوق و آزادی شهروندان عادی است.
 به گزارش تسنیم، مهمترین شکایت‌های مردم آمریکا از عملکرد دولت شامل دخالت در اموری که ربطی به دولت ندارد، و نقض اصل تفکیک قوا بوده است. از دیگر موارد اعتراضات مردم آمریکا می‌توان به نگرانی نسبت به آزادی بیان و دین، رفتار ماموران پلیس، جاسوسی و نظارت دولت از حریم خصوصی شهروندان اشاره کرد.
در شرایط کنونی بی‌اعتمادی جمهوریخواهان به دولت آمریکا دو برابر بیشتر از دموکرات‌ها است.
نظرسنجی موسسه «یوگاو»  نیز حاکی است بیش از ۲۹ درصد آمریکایی‌ها از یک کودتای نظامی برای در اختیار گرفتن دولت آمریکا حمایت می‌کنند و ۴۱ درصد شهروندان آمریکایی هم اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند حمایت از چنین عملیاتی را تصور کنند.