kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۵۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

مخملباف: مجیدی روحش را به شیطان فروخت!(اخبار ادبی و هنری)

محسن مخملباف كه در اوج حمايت هنـرمندان دنيا از فلسطين به اسرائيل رفت و در آغوش رژيم صهيونيستي فيلم «باغبان» را براي ستايش بهائيت ساخت در اظهاراتي جديد گفته كه مجيد مجيدي روحش را به شيطان فروخته است!


به گزارش جوان، گسترده‌تر شدن دايره آوازه جهاني فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» مجيدي كه موفقيتي بزرگ براي سينماي ايران محسوب مي‌شود براي بسياري كه چشم ديدن اين موفقيت را ندارند، گران تمام شده است. رسانه‌هاي عربي كه منتقد درجه يك فيلم مجيدي بوده‌اند به‌زعم خود تخريب چهره مجيدي را راه جديد مقابله با فيلم اخير او قلمداد كرده‌اند؛ آنها در تشخيص اينكه چه كسي در اين موقعيت مي‌تواند كمك حالشان باشد به سراغ گزينه مناسبي رفته‌اند؛ محسن مخملباف؛ چهره سينمايي مخالف نظام و البته دوست و همكار سابق مجيدي. کارگردانی که به همراه پسرش در محل باغ‌هاي بهايي در اسرائيل به مثابه يك آنونس تبليغاتي براي بهائيت فيلمي به نام «باغبان» را ساخت و سپس در جشنواره اسرائيلي «‌بيت‌المقدس»‌ شركت كرد و در آن عشقش به اسرائيلي‌ها را ابراز كرد. حالا او به عنوان كسي كه به سوي اسرائيل و رژيم صهيونيستي غش كرده در مقام انتقاد از مجيدی گفته است: «مجيدي روحش را به رژيم شيطاني ايران فروخته، او يك فرصت‌طلب است.» مخملباف در گفت‌و‌گو با روزنامه النهار چاپ بيروت گفته است: «برخي كارگردان رژيم ايران هستند و مجيد مجيدي يكي از آنهاست. او دستيار و شاگرد من بود اما خودش را به رژيم فروخت»!
روزنامه « النهار»‌ بارها وضعيت روحي- رواني مخملباف در حين گفت‌و‌گو را عصباني توصيف مي‌كند. مخملباف که در انتخابات 88 مشاور میرحسین موسوی را برعهده داشت چند سال پيش و در حاشيه جشنواره فيلم كن هم توهين‌هاي صريحي را عليه ملت ايران ادا كرده بود، از جمله اينكه گفته بود مردم ايران خواب‌هايشان هم ايدئولوژيك است و عقب‌مانده هستند؛ توهين‌هايي كه مرحوم امیرحسین فردي مدیرمسئول فقید کیهان بچه‌ها در پاسخ به آن، اين جملات را خطاب به وی نوشت: «هيچ وقت نتوانستم تو را جدي بگيرم، چه آن زمان كه جماعتي پشت سرت راه مي‌افتادند و هي برادر مخملباف، برادر مخملباف بهت مي‌گفتند و نه حالا كه شده‌اي موسيو مخملباف. تو هيچ كدام از اينها نيستي، تو فقط محسني، محسن مخملباف. با تمام جيغ و دادهايت، اين در و آن در زدن‌هايت، آوارگي‌هايت، در‌به‌دري‌هايت، تو همان يهودي سرگرداني هستي كه ناگزير بايد به ارض موعودت بروي و كنار دست قصابان اسرائيلي پادويي كني و برايشان حرف‌هاي بامزه بزني يا به تعبير ضدانقلابيون سلف، مهمل ببافي، چيزي بالاتر اين نيستي.»