kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
48 تشکل دانشجویی استان خوزستان:

دولت را ملزم به تقدیم لایحه برجام کنید

48 تشکل دانشجویی استان خوزستان ضمن فراخواندن مجلس به جلوگیری از اتلاف وقت در مسئله بررسی برجام تاکید کردند: هرگونه وقت‌کشی در این رابطه به سود جریان «توافق به هر قیمتی» خواهد بود.

اهواز - خبرنگار کیهان:

48 تشکل  دانشجویی استان خوزستان در نامه سرگشاده‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کردند: اجازه ندهید توافقی که در آن امکان بازگشت تحریم‌ها وجود دارد، بر ملت و آیندگان تحمیل شود.
در بخشی از این نامه خطاب به نمایندگان آمده است: شما قانونا و شرعا وظیفه دارید و در برابر ملت سوگند یاد کردید که از منافع ایران اسلامی مواظبت کنید پس موظفید که هماهنگ با کمیسیون برجام و پشتیبانی از این کمیسیون، برجام را با رعایت خطوط قرمز نظام اسلامی که از زبان ولی فقیه زمان بارها و بارها بر آنان تاکید شده است، بررسی کنید.
این نامه می‌افزاید: مطابق قانون اساسی امضای هر توافقنامه بین‌المللی یا هر سندی که برای نظام اسلامی تعهدآور باشد، باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. اما عده‌ای در دولت و مجلس نهایت تلاش خود را انجام داده تا این اتفاق نیفتد!
در ادامه این نامه آمده است: نمایندگان ملت نباید اجازه دهند کسی مجلس را از راس امور خارج کرده و به امور کم‌اهمیت مشغول سازد. شما نمایندگان می‌بایست برای دولت تعیین تکلیف کنید نه دولت برای شما. 48 تشکل دانشجویی استان خوزستان با طرح این سوال که چرا دولت از بررسی برجام واهمه دارد؟ تصریح کردند: از موضع‌گیری‌های دولت در خصوص بررسی برجام مشخص می‌شود واهمه‌ای پشت مواضعشان دارند که موجبات نگرانی‌شان را فراهم می‌کند. در صورتی که با عباراتی نظیر فتح‌الفتوح، پیروزی سه بر دو، مایه افتخار و نمونه‌های دیگر از شیرینی این هندوانه در بسته می‌گویند، ولی از فرو بردن چاقوی نقادی و واکاوی کارشناسان و نمایندگان بسیار هراسانند.
این نامه می‌افزاید: برخی از اعضای هیئت رئیسه همانند رئیس مجلس که در مصاحبه با یکی از شبکه‌های رادیویی آمریکا از پذیرفتنی بودن برجام سخن گفت، باز همسو با دولت از ارسال متن برجام به صورت لایحه جلوگیری می‌کنند! لازم است تا مجلس با تصویب طرحی، دولت را به ارسال لایحه برجام به مجلس ملزم کنند.
در ادامه این نامه آمده است: دولت قصد داشت خرمشهر‌های اقتصادی را با برداشتن تحریم‌ها آزاد کند. آیا با امکان بازگشت تحریم‌ها این آزادی موقت و مشروط نخواهد بود.
این تشکل‌های دانشجویی در نامه خود اظهار داشتند: اگر با سهل‌انگاری  و یا احیانا عامدانه باعث تحمیل سندی به ملت ایران شوید که نه حقوق هسته‌ای در آن رعایت شده و نه تحریم‌های ظالمانه در آن لغو شوند، قطعا سرنوشتی بدتر از برخی نمایندگان مجلس ششم خواهید داشت،  چرا که در صورت سهل‌انگاری درباره برجام، آینده سیاسی که ملت برایتان رقم خواهد زد از برخی نمایندگان مجلس ششم هم بدتر خواهد بود و این سهل‌انگاری، ملاک احراز صلاحیتتان در تصدی مسئولیت‌ها در آینده خواهد شد.