kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

حوادث کوتاه از کشور


    تصادفات در زنجان 4 قربانی گرفت
زنجان - فارس: رئیس پلیس راه استان زنجان از وقوع چند تصادف طی روز دوشنبه خبر داد.
علی‌اصغر شیرمحمدی نخستین تصادف را واژگونی یک دستگاه لودر در یک معدن واقع در روستای یوسف‌آباد اعلام کرد و گفت: راننده این لودر جان خود را در این حادثه از دست داد.وی دومین تصادف را مربوط به برخورد دو دستگاه موتورسیکلت اعلام و تصریح کرد: در این تصادف راکبان هر دو موتورسیکلت کشته شدند.شیرمحمدی دیگر تصادف روز دوشنبه در استان زنجان را مربوط به واژگونی یک دستگاه تراکتور اعلام کرد و ادامه داد: این واژگونی یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.
حادثه رانندگی در محور فولادشهر - نجف‌آباد
زرین‌شهر - خبرنگار کیهان: واژگونی خودرو سواری تیبا در محور فولادشهر - نجف‌آباد دو کشته برجای گذاشت.
رئيس پلیس راه استان اصفهان گفت: در این حادثه دو سرنشین خودرو در اثر شدت جراحت وارده در دم جان باختند.سرهنگ رضایی علت حادثه را سرعت زیاد و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.
مرگ نوجوان زیر چرخ‌های تراکتور
ورزقان - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان ورزقان گفت: با دریافت خبری مبنی بر وقوع سانحه فوتی در یکی از محورهای روستایی حاشیه بخش خاروانا، بلافاصله ماموران انتظامی این بخش برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. توحید فارسی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه تراکتور به رانندگی جوانی 18 ساله از مسیر اصلی خارج و به طرف مزارع و باغات کنار جاده منحرف شده و در اثر واژگونی، راننده زیر چرخ‌های تراکتور مانده و به طرز دلخراشی فوت کرده است.
فرجام ناگوار آب‌تنی در زاینده‌رود
لنجان - فارس: مسئول ایستگاه آتش‌نشانی زرین‌‌شهر گفت: بی‌اعتنایی به اخطارها و شنا کردن در رودخانه زاینده‌رود باعث غرق شدن نوجوان 12 ساله شد.حمیدرضا ترابیان با اشاره به اینکه تلاش یکی از دوستان فرد غرق شده برای نجات او به نتیجه نرسیده بود،‌ افزود: تیم غواصی ایستگاه آتش‌‌نشانی زرین‌شهر در محل حادثه حاضر شد و با تلاش فراوان بدن پیام خلیلی را که در حال شنا کردن دچار حادثه شده بود به خارج از رودخانه انتقال داد.
وی تصریح کرد: نوجوان حادثه‌دیده توسط اورژانس 115 به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شد اما تلاش تیم احیاء برای نجات فرد حادثه‌دیده نتیجه‌ای نداشت.
مرگ دختربچه دراثر واژگونی پراید
قم - ایرنا: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه پراید در این استان، دختربچه‌ای 6 ساله جان خود را از دست داد.
مهدی فراهانی افزود: ساعت 2 و 35  دقیقه بامداد دوشنبه یک دستگاه پراید در کمربندی امام علی(ع) قم واژگون شد که در این حادثه، 3 نفر دیگر نیز مجروح شدند.وی با اشاره به اعزام 3 دستگاه آمبولانس به محل حادثه، ادامه داد: حال یک نفر از این مجروحان به دلیل شدت جراحات وخیم بود که با عملیات احیا به بیمارستان منتقل شد.
توقیف 277 کیلو پیش‌ساز شیشه
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی قزوین گفت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان از عبور یک محموله مواد پیش‌ساز شیشه مطلع شده و بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.
سرتیپ محمودی افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد یک دستگاه کامیونت هیوندای حامل مقادیر قابل توجهی پیش‌ساز شیشه به مقصد استان‌های غربی کشور در حال تردد است، در نتیجه ماموران با فعال‌سازی اکیپ‌های عملیاتی به مراقبت پلیسی از مسیرهای احتمالی خودرو قاچاقچیان پرداختند.
وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، کامیونت حامل 277 کیلو مواد پیش‌ساز شیشه شناسایی و متوقف گردید و راننده و سرنشین خودرو دستگیر شدند.
برخورد با قاچاق شیشه در لنجان
زرین‌شهر - خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان گفت: با دریافت خبری مبنی بر اینکه شخصی به هویت معلوم در زمینه تهیه  و توزیع مواد مخدر فعالیت می‌‌کند، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ رضا عرب عامری افزود: در بازرسی به عمل آمده مقدار یک کیلو و 30 گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه، و حدود 6 گرم مواد مشکوک به سود افدرین (مواد پیش‌ساز شیشه) و یک عدد ترازوی توزین مواد و کمتر از 100 گرم از دیگر مواد مخدر کشف و ضبط و یک نفر قاچاقچی دستگیر شد.
قطار به گله زد
ورامین - خبرگزاری صداوسیما: روز گذشته برخورد قطار با گله گوسفند در حاشیه روستای سلمان‌آباد موجب مرگ بیش از 60 راس گوسفند شد.
خسارت ناشی از این حادثه 300 میلیون ریال برآورد شده است.
رد رشوه120 میلیونی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی چاراویماق در آذربایجان شرقی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق کالا از استان‌های مرزی غرب کشور مطلع شدند.
سرهنگ عباس زنده گل‌تپه افزود: ماموران با اجرای طرح ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی استان دو دستگاه تریلر حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از خودروها یک میلیون و 208 هزار و 800 نخ سیگار خارجی به ارزش سه میلیارد ریال از داخل باک، کابین و زیر تریلرها کشف شد.به گفته سرهنگ گل تپه یکی از اعضای باند برای فرار از چنگال قانون و جلوگیری از کشف جاسازی سیگارهای قاچاق، مبلغ 120 میلیون ریال وجه نقد به عنوان رشوه به ماموران پیشنهاد داد، که ماموران پس از رد رشوه، ضمن صورت جلسه رشوه پیشنهادی، 5 نفر متهم را دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی کردند.
بازداشت قاتل فراری در کرمان
کرمان - فارس: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: قاتل نزاع شامگاه پنجشنبه 19 شهریور ماه در یکی از خیابان‌های کرمان در کمتر از 72 ساعت دستگیر شد.
دادخدا سالاری ظهر دیروز گفت: در پی نزاع لفظی دو جوان موتورسوار در خیابان شهید مصطفی خمینی «شهاب» شهر کرمان جوان 23 ساله‌ای با ضربه چاقو جوان 24 ساله‌ای را مجروح که پس از انتقال به بیمارستان مصدوم فوت کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بیان کرد: قاتل متواری صبح یکشنبه در یکی از شهرستان‌های استان کرمان دستگیر شد و در جلسه بازپرسی به ارتکاب بزه اعتراف کرد.
نجات 8 سرنشین لنج ایرانی
بندرعباس - ایرنا: رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات 8 سرنشین یک فروند لنج ایرانی سانحه دیده با همکاری گارد ساحلی کشور عمان خبر داد.
اسماعیل مکی‌زاده گفت: یک فروند لنج تجاری ایرانی که از بندر دبی در کشور امارات عازم بندر چابهار بود در نزدیکی جزیره «سلامه فناکو» (شمالی‌ترین جزیره کشور عمان) به علت نقص فنی موتور و آبگرفتگی اعلام اضطرار کرد.
وی ادامه داد: مرکز جست‌وجو و نجات دریایی بندرعباس بلافاصله پس از دریافت پیام اضطرار، ضمن اطلاع‌رسانی به مالک شناور از تعاونی‌های لنج‌داران بندرعباس، جاسک و سیریک درخواست همکاری کرد.
مکی‌زاده تصریح کرد: با انجام هماهنگی لازم با گارد ساحلی عمان، یک فروند ناوچه به محل سانحه اعزام شد.
به گفته وی در مرحله پایانی عملیات، یک فروند لنج صیادی به محل سانحه اعزام و شناور آسیب دیده به مقصد بندر سیریک در سواحل شرقی هرمزگان یدک شد.