kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

قالیباف: طرح حذف خودروهای آلاینده از آبان ماه در تهران اجرا می‌شود

شهردار تهران از اجرای طرح LEZ با هدف حذف خودروهای آلاینده در منطقه مرکزی شهر تهران از آبان ماه سال جاری خبر داد.


به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در آیین ورود 73 واگن جدید مترو، ورود تاکسی‌های هیبریدی و پلاک‌گذاری‌های موتورهای برقی گفت: ظرفیت مناسبی را برای چرخه حمل و نقل عمومی ایجاد کرده‌ایم.
وی به آلودگی هوای شهر تهران اشاره کرد و گفت: برای حل این معضل نیاز به هماهنگی‌های جدی و همکاری مدیریت شهری دولت و مردم داریم.
شهردار تهران ادامه داد: بارها به این موضوع اشاره کردم که برنامه‌های مدونی وجود دارد که در صورت محقق شدن همکاری‌ها می‌توانیم معضل آلودگی هوا را حل کنیم.
شهردار تهران به استفاده شهروندان تهرانی از 3 هزار و 300 دوچرخه به صورت روزانه اشاره کرد و گفت: در گذشته به هیچ عنوان فرهنگ استفاده از دوچرخه در شهر تهران وجود نداشته اما امروز شهروندان تهرانی به صورت روزانه از 3 هزار و 300 دوچرخه موجود در ایستگاه‌های سطح شهر استفاده می‌کنند.به گفته قالیباف، موتورهای سیکلت یکی از منابع اصلی آلودگی هوای شهر تهران هستند.
شهردار تهران از اجرای طرح LEZ با هدف حذف خودروهای آلاینده در منطقه مرکزی شهر تهران از آبان ماه سال جاری خبر داد.
وی ادامه داد: براساس مصوبات و قوانینی که وجود دارد، همزمان با اجرای این طرح از نیمه دوم امسال، از ورود برخی از اتوبوس‌ها و کامیون‌ها که حتی حرکت آنها در جاده‌ها نیز غیرقانونی است اما متاسفانه وارد شهر می‌شوند، جلوگیری خواهیم کرد.
شهردار تهران بیان کرد: در شهرداری به ویژه در چند سال اخیر نزدیک به 60 درصد درآمدها به بخش حمل و نقل اختصاص داده شده که این موضوع حاکی از نگاه ویژه شهرداری به ارتقای حمل و نقل در شهر تهران است.