kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

جان باختگان ایرانی در حادثه مکه به ۱۱ نفر رسید

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از جان باختن ۳ زائر مفقود ایرانی در حادثه مسجدالحرام خبر داد و گفت: شمار کشته‌های ایرانی این حادثه به ۱۱ تن رسید.


حمید محمدی در گفت‌وگو با فارس، از فوت شدن سه زائر ایرانی مفقود شده خبر داد و گفت: پس از به دست آمدن سرنخ‌هایی از حضور این سه زائر در مسجد الحرام در زمان وقوع حادثه فرضیه کشته شدن این سه زائر خانم قوت گرفت.
وی افزود: پس از پیگیری‌های مداوم ستاد گمشدگان و تیم پزشکی هلال احمر و سازمان حج و زیارت مشخص شد که این سه زائر خانم ایرانی در حادثه تلخ سقوط جرثقیل به مسجد الحرام از دنیا رفته‌اند.
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: نام این 3 زائر خانم ایرانی عبارت‌ است از مریم آل‌طه فرزند میرجواد با شماره کاروان 11266، فاطمه دامغانی فرزند ذبیح‌اله با شماره کاروان 22124، کبری بیگم میرغفوری فرزند میرحسین با شماره کاروان 22124 که خبر فوت این افراد به خانواده‌هایشان اطلاع داده شده است. بنابراین تعداد کشته‌های ایرانی حادثه مسجدالحرام به 11 تن رسید.
انتقال پیکر جان‌باختگان تا پنج‌شنبه به ایران
مسعود مجردی رئیس ستاد مکه نیز با اشاره به آخرین وضعیت حادثه مسجدالحرام گفت:‌ حسب درخواست برخی از خانواده های کشته شدگان حادثه مسجدالحرام پیکر تعدادی از فوت شدگان این حادثه به ایران منتقل می‌شود.
وی گفت: خانواده های 7 تن از درگذشتگان حادثه مسجدالحرام تقاضای انتقال اجساد مرحومانشان را داشتند که سعی می کنیم تا پنج شنبه این پیکرها به ایران منتقل شوند و در غیر این صورت در اولین پرواز بعد از انجام اعمال به کشور منتقل خواهند شد.
پرداخت دیه زائران فوت‌شده در مکه
به گزارش ایسنا، روزنامه عرب‌زبان «الحیات» به نقل از کارشناسان بیمه سلامت نوشت: بازماندگان زائران کشته شده در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و همچنین افراد مجروح شده در این اتفاق می‌بایست از شرکت بیمه پروژه ساخت‌وسازِ مسجدالحرام دیه دریافت کنند.
به گفته یکی از کارشناسان، کل مبلغ دیه برای افراد حادثه دیده در این اتفاق بالغ بر 32 میلیون ریال عربستان خواهد بود که به طور میانگین، به هر فرد کشته شده در این حادثه حدود 300 هزار ریال عربستان (270 میلیون تومان) تعلق می‌گیرد.
روزنامه سعودی گازتا به نقل از این کارشناس اعلام کرد: اتفاق سقوط جرثقیل در مسجدالحرام مشخصاَ یک فاجعه طبیعی بوده و باید روند حقوقی خود را دنبال کند.