kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

بسته شدن مرزهای اروپایی به روی پناه‌جویان یکی پس از دیگری

چندین کشور اروپایی بعد از آن که دولت آلمان با نقض «پیمان شنگن»، مرزهایش را به روی پناه‌جویان بست، طرح‌های کنترل مرزی برقرار کردند.


به گزارش فارس، مجارستان، لهستان و اتریش، روز دوشنبه از روال آلمان که یک روز قبل‌تر اقداماتی را برای بستن مرزها به روی پناه‌جویان انجام داده بود، تبعیت کردند.
در هفته‌های گذشته ده‌ها هزار پناه‌جو که عمدتاً از کشورهای جنگ‌زده هستند از مسیرهای پرخطر روانه کشورهای اروپایی شده‌اند.
آلمان، روز یکشنبه برای کنترل ورود پناه‌جویان ورود تمامی قطارها از اتریش به این کشور را ممنوع اعلام کرد. برلین همچنین از طرح‌هایی برای تشدید تدابیر کنترل مرزی خبر داد.این اقدام دولت آلمان، نقض پیمان 20 ساله شنگن محسوب می‌شود. مقامات دولت اتریش نیز اعلام کردند برای مقابله با سیل ورود پناه‌جویان چاره‌ای جز پشت کردن به قوانین اتحادیه اروپا ندارند ویگان‌های ارتش را برای جلوگیری از ورود پناه‌جویان عازم مناطق مرزی خواهند کرد.لهستان دیگر کشوری بود که نخست‌وزیرش اعلام کرد آماده به کار بستن محدودیت‌های مرزی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.
نخست‌وزیر مجارستان هم روز دوشنبه صدها نیروی پلیس تازه‌کار که حتی تحصیلاتشان به پایان نرسیده را روانه نقاط مرزی کرد. پلیس مجارستان بیش از ۹ هزار مهاجر را که به صورت غیر قانونی از طریق مرز صربستان وارد این کشور شده‌اند، بازداشت کرد.