kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

گرامیداشت شهادت امام جواد(ع) با حضور 2 میلیون زائر در کاظمین

بیش از دو میلیون زائر و دوستدار اهل بیت‌‌علیهم‌السلام در مراسم سالگرد شهادت امام‌جواد(ع) در «کاظمین» شرکت کردند.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، منابع رسمی در عراق اعلام کردند، بیش از دو میلیون زائر روز دوشنبه وارد کاظمین شدند و در جوار حرم مطهر امام جواد(ع) به مناسبت سالروز شهادت آن امام عزاداری کردند. بسیاری از زائران با پای پیاده خود را به کاظمین رسانده بودند.
سرهنگ «سعد معن» فرماندهی عملیات بغداد نیز در این باره گفت که زائران تحت چتر امنیتی و هماهنگی کلیه دستگاه‌های امنیتی و ضدتروریستی  قرار داشتند. خوشبختانه طی مدت عزاداری و روزهای قبل و پس از آن، هیچ حادثه تروریستی قابل ذکری متوجه زائران نشد.امام محمدبن علی‌الجواد(ع) (220-195 ه.ق) به دنبال شهادت پدر بزرگوارش امام رضا(ع)، در 12 سالگی به امامت رسید و در سن 25 سالگی نیز به دستور «معتصم» خلیفه عباسی شهید شد.
مزار امام جواد(ع) اکنون در کاظمین و در جوار مرقدجدش امام موسی‌بن جعفر(ع) در شمال بغداد (کاظمین) واقع است.تروریست‌های تکفیری طی سال‌های گذشته ده‌ها زائر شیعه را در مراسم عزاداری شهرهای کاظمین، کربلا و سامرا شهید کرده‌اند.
توطئه آمریکا
به گزارش تسنیم، «حسن سالم» نماینده پارلمان عراق و رئيس فراکسیون «الصادقون» طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد، اعلام کرد، طرح «گارد ملی» که هم‌‌اکنون مجلس سرگرم بررسی آن است، ابتدا با هدف جذب نیروهای داوطلب جهت نبرد با تکفیری‌های داعش تهیه شده بود، اما آمریکا در تدوین آن دخالت کرده است و هدف واشنگتن، بازگرداندن عناصر بعثی سابق به صحنه سیاسی از طریق این لایحه است.لایحه گارد ملی سال گذشته توسط دولت عراق تهیه و دو هفته گذشته نیز جهت تبدیل شدن به قانون، به پارلمان تسلیم شده است.
براساس این لایحه، هر یک از 18 استان عراق دارای نیروی نظامی بومی خواهد شد و هدفش علاوه بر نبرد با تروریسم، دفاع از مرزهای استانی اعلام شده است. بر اساس این لایحه همچنین، دست استان‌ها در جذب عناصر رژیم سابق در بدنه گارد ملی باز می‌شود!
مقامات عراقی می‌گویند، تصویب این لایحه سر آغاز جنگ داخلی و تجزیه عراق و صد البته نابودی حشدالشعبی خواهد بود.
تحولات میدانی
به گزارش مهر،‌ نیروهای داوطلب و دولتی عراق در «بیجی» واقع در استان «صلاح‌الدین»، ده‌ها عضو داعش را به هلاکت رساندند. «محمد عواد عدو» ملقب به «ابو حدید» که از خطرناک‌ترین اعضای داعش بود نیز جزو این کشته‌شدگان است. در استان کرکوک نیز نیروهای امنیتی 45 عضو داعش را دستگیر کردند. به گفته یک سخنگوی نیروهای مردمی، این افراد قصد داشتند به همراه خانواده‌های مهاجران، از روستاهای منطقه «داقوق» خارج شوند، اما به دام نیروهای امنیتی افتادند.خبر دیگر اینکه،‌«حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق، بر ادامه جنگ با داعش تاکیدکرد.
عبادی گفت: «در حال حاضر نباید از اوضاع کنونی گله و شکایت کنیم، بلکه باید به دنبال راهکارهایی برای حل بحران باشیم. فشارهایی بر دولت برای اعلام نتایج اصلاحات اعمال می‌شود. ما نتایج را به زودی اعلام خواهیم کرد و ادامه مسیر اصلاحات برای ما لازم است؛ چرا که هیچ راهی جز ادامه اصلاحات وجود ندارد و من نیز نمی‌خواهم از مسیر خود برگردم.»
اخیرا استان‌های عراق صحنه تظاهرات گسترده عراقی‌ها علیه فساد و کمبود خدمات بود و عبادی برای برآوردن خواسته‌های مردم دست به اصلاحات گسترده در نظام سیاسی این کشور زد که این اصلاحات همچنان ادامه دارد.