kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

اعلامیه 32 کشور جهان علیه جنایات آل خلیفه در بحرین

32 کشور جهان با انتشار اعلامیه‌ای از رژیم آل‌خلیفه خواستند با توقف جنایات خود علیه مردم بحرین به حقوق بشر احترام بگذارد.

سرویس خارجی-

در این اعلامیه که توسط سوئیس به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه شد 32 کشور عضو این سازمان نگرانی خود را از گزارش‌هایی که از زندان‌های بحرین می‌رسد ابراز و تاکید کردند که افراد به خاطر آزادی بیان نباید «شکنجه و زندانی» شوند.
در این اعلامیه آمده است:‌«کودکان بحرینی یا شهروندان این کشور به دلیل شرکت در تظاهرات به زندان‌های طویل‌المدت محکوم می‌شوند که این امر موجب نگرانی است.»
امضاکنندگان همچنین از آل‌خلیفه خواستند که در اطلاعات مربوط به شکنجه و سوءرفتار با زندانیان تامل و درباره این وضعیت‌ها تحقیق و پیگیری کند.
سازمان عفو بین‌الملل نیز خواستار توقف محاکمه «زینب الخواجه»  فعال حقوق بشری بحرینی و آزادی وی و تمامی زندانیان سیاسی در بحرین شد.
زینب الخواجه دختر «هادی الخواجه» به اتهام توهین به شاه بحرین به 5 سال و نیم زندان محکوم شده است.
این در حالی است که روز گذشته دادگاه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی از ترس واکنش انقلابیون بحرینی برگزار نشد و به 22 مهر موکول شد.
دادگاه بحرین 17ژوئن‌ (خردادماه) شیخ علی سلمان را به اتهام ساختگی تحریک و شورش به چهار سال زندان محکوم کرد. همزمان جمعیت الوفاق اعلام کرد که این حکم باعث شکل‌گیری اعتراضات گسترده‌تری خواهد شد.
مردم بحرین نیز همچنان به مخالفت‌ها و اعتراضات خود علیه رژیم آل خلیفه و سیاست‌های سرکوبگرانه‌اش ادامه می‌دهند و تاکید می‌کنند که راه انقلاب ادامه دارد.