kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

تخریب 750 هکتار ساخت و ساز غیرمجاز در ساوجبلاغ

فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به فعالیت گسترده افراد سودجو و فرصت‌طلب در عرصه تصرف و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این شهرستان، از آزادسازی 750 هکتار از اراضی کشاورزی که ساخت و ساز غیرمجاز در آن صورت گرفته بود، خبر داد.


ابوالقاسم پالیزگیر افزود: ساوجبلاغ به واسطه داشتن 29 هزار و 500 هکتار اراضی زراعی و باغی مرغوب قطب کشاورزی البرز محسوب می‌شود و در سال‌های گذشته، اراضی مرغوب آن  با پدیده تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی افراد سودجو و فرصت‌طلب مواجه شد و آسیب جدی دید.
وی با اشاره به تشکیل و فعال بودن یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ در طول یک و نیم سال گذشته خاطرنشان کرد: در این مدت با حمایت ویژه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در زمینه راه‌اندازی شعبه رسیدگی به پرونده‌های ساخت و سازهای غیرمجاز تاکنون حکم تخریب در 750 هکتار از ساخت و سازهای غیرمجاز صادر شده است و برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز در اولویت کاری فرمانداری ساوجبلاغ قرار گرفته است.
وی به وجود یک هزار و 200 پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به حجم بالای پرونده‌ها که هر روز نیز به تعداد آن اضافه می‌شود لازم است روند رسیدگی به پرونده‌ها در دستگاه قضایی با سرعت بیشتری همراه شود.
وی ادامه داد: برای پیشگیری از فعالیت غیرقانونی واحدهای صنفی املاک در خارج از بافت روستا نیز تاکنون 100 واحد مشاور املاک متخلف شناسایی و پلمب شد.