kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶

کوتاه از ایران



اعطای جایزه به کودکان
ارومیه- ایرنا: همزمان با برگزاری راهپیمایی روز 22 بهمن در ارومیه کلیه کودکانی که در راهپیمایی شرکت کرده بودند با قرائت صحیح نماز و سوره حمد و توحید در ایستگاهی که به این منظور برپا شده بود، جایزه گرفتند.توزیع کتابچه‌هایی درباره انقلاب اسلامی، اهداف آن و برنامه‌های انقلاب اسلامی در میان بازدیدکنندگان از این غرفه از دیگر برنامه‌های متولیان این ایستگاه بود.در این ایستگاه بروشورهایی درباره نحوه قرائت نماز و قرآن و تجوید آنها بین کودکان توزیع می‌شد. این ایستگاه با استقبال بیش از حد راهپیمایی کنندگان مواجه شده بود.

تشییع پیکر شهید
سبزوار- ایرنا: پیکر جانباز شهید سرهنگ «محمد مزینانی» با حضور همرزمان شهید و اقشار مختلف مردم داورزن در این شهر واقع در غرب خراسان‌رضوی تشییع شد.در این مراسم خانواده معظم شهدا و ایثارگران، امام جمعه، فرماندار، مسئولان محلی، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان حضور داشتند.پیکر مطهر شهید مزینانی پس از تشییع در شهر داورزن برای خاکسپاری به روستای زادگاهش «مزینان» منتقل شد. شهید مزینانی عضو لجستیک نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اثر حملات شیمیایی دشمن مجروح شد.وی پس از تحمل سه دهه درد و رنج جسمانی ناشی از مجروحیت سحرگاه بیستم بهمن ماه  به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

نصب بوم جرثقیل‌های کانتینری
بندرعباس- ایرنا: رئيس اداره تعمیرات تجهیزات خشکی مجتمع بندری شهید رجایی گفت: برای نخستین بار در کشور فناوری نصب بوم جرثقیل‌های کانتینری در این بندر بومی‌سازی شد.
«سید مشکوه جلیلیان» دوشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: در همین راستا دو دستگاه بوم متعلق به جرثقیل‌های کانتینری مستقر در مجتمع بندری شهید رجایی به دست متخصصان داخلی نصب و راه‌اندازی شده است.وی گفت: با نصب این بوم‌های جدید بر روی جرثقیل‌های فانتوزی در ترمینال شماره یک کانتینری این بندر، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری کشور از سه میلیون TEU کانتینر به سه میلیون و 300 هزار TEU کانتینر در سال افزایش می‌یابد.جلیلیان صرفه‌جویی ارزی این پروژه را 500 هزار یورو اعلام کرد و افزود: برای تعمیر و راه‌اندازی بوم‌های جدید این جرثقیل ها سه میلیون یورو هزینه شده است.

اعزام دانشگاهیان به عمره مفرده
همدان- واحد مرکزی خبر: رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: استادان در ایام نوروز سال 93، دانشجویان متأهل از سیزدهم فروردین تا ششم اردیبهشت و دانشجویان مجرد از ششم تا 29 اردیبهشت اعزام می‌شوند. حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی افزود: از اعزام دانشجویان دختر مجرد به علت قوانین عربستان معذوریم و به همین دلیل بیشتر اعزام‌ها مربوط به دانشجویان متأهل است.

انتقال آب رودخانه کارون
اهواز- ایرنا: مسئول دبیرخانه ناظر بر طرح انتقال آب از سرشاخه‌‌های کارون گفت: آب رودخانه کارون براساس مصوبه شورای عالی آب، هرگز برای مصارف کشاورزی و صنعت منتقل نخواهد شد.احمد سیاح با اشاره به نشست شورای عالی آب و تصمیم‌گیری در خصوص میزان انتقال آب برای مصرف آشامیدنی در طرح بهشت‌آباد گفت:‌ در جلسه شورای عالی آب مسئله طرح انتقال آب بهشت‌آباد مطرح و مقرر شد که انتقال تنها برای مصارف آشامیدنی باشد که این مصوبه به تصویب اعضای شورای عالی آب نیز رسیده اما هنوز صورت جلسه این مصوبه به استان ابلاغ نشده است.
وی افزود: در سفر ماه گذشته هیئت دولت یازدهم به استان خوزستان نیز رئيس جمهوری به صورت شفاف این قول را به مردم خوزستان داد که آب رودخانه کارون تنها برای مصارف آشامیدنی منتقل شود.