kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۵۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
در میان اشک و شوق زائران و مجاورین

پرچم گنبد و پوشش ضریح حرم رضوی(ع) تعویض شد

پرچم گنبد بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) بامداد دیروز در میان اشک و شوق انبوه زائرین و مجاورین آن حضرت تعویض شد.


به گزارش خبرگزاری‌ها بامداد دیروز در حالی که زائران حرم رضوی در حال راز و نیاز با خدا و با واسطه قرار دادن امام رئوف به طلب حاجت از پروردگار خود بودند همزمان با تعویض پوشش ضریح مطهر پرچم گنبد آن حضرت نیز تعویض شد.
شور و شادی همراه با اشک شوق زوار حاضر در صحنه به حدی بود که صلوات‌های مکرر و شعار «یا امام رضا(ع)» در همه صحن‌ها و رواق‌ها طنین‌انداز شده بود.
نقل و شیرینی و شاخه نبات حداقل‌ترین پذیرایی بود که توسط خدام و زائران و مجاورین صورت می‌گرفت.
مراسم تعویض پوشش ضریح و پرچم گنبد طبق یک سنت هر ساله با حضور خدام بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود و امسال نیز در آستانه فرا رسیدن میلاد شمس‌الشموس این پرچم تعویض شد.
در طول دهه کرامت همه روزه پوشش ضریح مطهر به صورت خاص تعویض و هر روز پوشش جدیدی روی ضریح مطهر گسترانیده می‌شود.
پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) هم زمان با هم در اعیاد و شهادت‌ها تعویض می‌شود؛ به مناسبت عزا و شهادت رنگ پرچم و پوشش ضریح مشکی و در اعیاد و میلاد به رنگ سبز تغییر پیدا می‌کند.
پرچم گنبد مطهر حضرت رضا(ع) به طور رسمی و طی آیینی ویژه هر سال دو بار در ماه محرم‌الحرام و سالروز میلاد حضرت ثامن‌الحجج(ع) تعویض می‌شود.
پخش زنده بارگاه منور رضوی در 32 شبکه استانی
علیرضا آیینه‌دار معاون سیاسی خراسان رضوی در گفت‌وگو با تسنیم از پخش 8 دقیقه‌ای همزمان تصاویر زنده بارگاه منور رضوی از 32 شبکه استانی خبر داد و گفت: بینندگان این شبکه‌های استانی ساعت 8 دیشب موفق شدند این تصاویر را مشاهده کنند. وی افزود: امروز و فردا نیز این شبکه موفق به پخش زنده برخی برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت سالروز میلاد فرخنده این امام همام خواهند بود.
وی تأکید کرد: امروز همزمان با روز میلاد حضرت رضا(ع) صلوات خاصه حضرت رضا(ع) همراه با تصاویر زنده از حال و هوای بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در صبح میلاد حضرت پخش می‌شود.
آماده‌باش 4800 مددجو در حرم رضوی(ع)
معاون بهزیستی خراسان رضوی نیز با اشاره به همکاری بهزیستی و آستان قدس از اعزام 4800 مددجوی خراسان رضوی به حرم امام رضا(ع) خبر داد و گفت: مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی ضمن زیارت حرم مطهر حضرت رضا(ع) غذای حضرت را نیز تناول خواهند کرد.
طاهره بختیاری گفت: این طرح از 25 مرداد آغاز شده و تا سوم شهریور ادامه می‌یابد. در روز آغاز طرح، 100 دختر یتیم 12 تا 17 سال از برکات زیارت معنوی حرم مطهر بهره‌مند شده و هدایایی معنوی از آستان مقدسه دریافت کردند.