kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۱۸۲
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱

دیدار پس از 33 سال

نخستین دیدار خانواده شهید مرتضی محمد با شهیدشان پس از ۳۳ سال انجام شد.

به گزارش تسنیم، مراسم نخستین دیدار خانواده شهید مرتضی محمد که 5 سال پس از تدفین از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شده است صورت گرفت.
شهید مرتضی محمد بعد از 33 سال از طریق آزمایش دی‌ان‌ای احراز هویت شد. او فرزند محمدمهدی محمد متولد سال 45 و اعزامی از استان تهران است که در سال 61 به‌عنوان نیروی بسیجی به جبهه اعزام شده و در عملیات مسلم‌بن عقیل در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسیده است.
پیکر مطهر شهید مرتضی محمد توسط تیم عملیاتی تفحص، کشف و در تاریخ پنج بهمن سال 89 مصادف با اربعین حسینی(ع) در شهرک امام خمینی(ره) در تهران به‌عنوان شهید گمنام تدفین شد. اکنون پس از گذشت پنج سال خانواده او بر سر مزار او آمدند.
شهید مرتضی محمد 2 برادر شهید دیگر نیز به‌نام‌های هادی و مصطفی دارد. در این مراسم، مادر، خواهر و برادر شهید حضور داشتند. پدر او نیز در سال 75 قبل از تدفین به فرزندان شهیدش پیوسته است.
شهید بزرگوار مرتضی محمد، فرزند مهدی، متولد سال 1345 و اعزامی از استان تهران است. شهید «محمد» در سال 1361 به‌عنوان نیروی بسیجی اعزام و در همان سال در عملیات مسلم‌بن عقیل در منطقه عملیاتی سومار به درجه رفیع شهادت نائل شد.
در بخشی از وصیت‌نامه این شهید که در تاریخ نهم مهر سال 61 نوشته شده است آمده: «اگر خدا خواست و من دست‌دار به تهران آمدم در تشییع جنازه‌ام دست‌هایم را بیرون آویزان کنید که ببینید از دنیا چیزی نبردم و از شما می‌خواهم با همه مستکبرین چه فامیل چه غریبه تندخو باشید».