kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۱

تجلیل یک نویسنده از سیدحسن نصرالله در مراسم کتاب سال (اخبار ادبی و هنری)

مراسم سی و یکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و تقدیر از برگزیدگان برگزار شد.
در این مراسم حاشیه‌ای انقلابی رخ داد، دکتر صفاءالدین تبرائیان نویسنده حوزه تاریخ معاصر در حالی برای دریافت جایزه برگزیده بخش تاریخ برای کتاب ارزشمندش «انتفاضه شعبانیه» بر روی سن قرار گرفت که تصویر زیبایی از سید مقاومت «سید حسن نصرالله» در روی کت خود نصب کرده بود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم به انتقاد از شیوه برخوردهایی شبیه به برخوردهای خود در دوران ریاست بر دولت و همچنین فتنه سال 88 پرداخت و گفت:آن‌هایی که می‌خواهند عقل مردم را در بند کنند، جنایت می‌کنند.
درحالی که بالاترین میزان سانسور در دوران دولت سازندگی بر فضای فرهنگی کشور حاکم بود، هاشمی از سانسور قلم و اندیشه انتقاد کرد.
این سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت در شرایطی بیان شد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم و در گفت وگو با خبرنگاران در اظهارات متناقضی گفت: در ایران سانسور وجود ندارد.
در همین حال نویسنده تقدیرشده در سی‌ویکمین دوره جایزه سال جمهوری اسلامی ایران حوزه تاریخ معاصر پیرامون حرکت انقلابی خود هنگام دریافت جایزه کتاب سال توضیح داد.
 صفاءالدین تبرائیان نویسنده تقدیر شده در سی‌ویکمین دوره جایزه سال جمهوری اسلامی ایران حوزه تاریخ معاصر در گفت‌وگو با فارس پیرامون دریافت هدیه خود و حرکت زیبا در هنگام دریافت جایزه توضیح داد: به محض اینکه نام بنده برای دریافت جایزه اعلام شد عکس سید انقلابی، سید حسن نصرالله را از جیبم بیرون آورده و با گیره‌ای روی لباسم نصب کردم و روی سن رفته و هدیه‌ام را دریافت کردم.
تبرائیان در ادامه در توضیح بیشتر پیرامون شکل گیری این حرکت در ذهنش عنوان کرد: چند شب پیش در منزل شاهد افتتاحیه فیلم فجر بودم، در این مراسم مسئولان ارشاد نیز حضور داشتند، اما این مراسم در شان جمهوری اسلامی ایران نبود چرا که حرکت‌های نازیبایی در آن دیده شد، از جمله اینکه مجری برنامه با لودگی و رفتاری جلف در حال اجرای برنامه بود و... خدا رو شکر در همان تالار یعنی تالار وحدت مراسم کتاب سال برگزار شد، می‌خواهم بگویم اگر در این ایام باید نام و یاد فردی زنده نگاه داشته شود آن افراد مولود انقلاب و فرزندان خلف امام خمینی در مقاومت لبنان هستند که باعث سربلندی جهان اسلام و جهان عرب شده‌اند.
وی ادامه داد: با نصب عکس سید حسن نصرالله روی پیراهنم می‌خواستم بگویم اگر قرار است نام و یاد فردی زنده شود آن فرد دانش‌آموخته مکتب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که باید نام و یادش ذکر شود.
شایسته تقدیر درحوزه تاریخ در سی و یکمین دوره جایزه سال جمهوری اسلامی ضمن بیان اینکه طبق آمار وزارت ارشاد بنده پرکارترین محقق حوزه تاریخ ایران هستم، تصریح کرد: طی سه سال اخیر 6 عنوان کتاب از بنده منتشر شده که دو اثر در این میان دو جلدی هستند. «احیاگر حوزه نجف» و «چون اسفنج نرم»، «انتفاضه شعبانیه» و «خوابگردها» از جمله دیگر آثار بنده هستند.