kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲

انفجار‌های تروریستی پی‌درپی پایتخت تایلند را لرزاند

به دنبال انفجار 3 بمب طی دو روز در پایتخت تایلند از سوی تروریست‌ها، 27 نفر کشته و 120 تن نیز مجروح شدند.

روز دوشنبه بانکوک پایتخت تایلند هدف یک انفجار مهیب تروریستی قرار گرفت. این انفجار در نزدیکی یک معبد رخ داد و در جریان آن دست‌کم 27 تن شامل سه تبعه چینی کشته شده و 120 تن دیگر نیز زخمی شدند. بیش از این شمار کشته‌ها 15 و شمار مجروحین نیز 80 نفر اعلام شده بود.
 به گزارش ایسنا، رئیس پلیس ملی تایلند در این ارتباط گفت:«توریست‌های چینی که از فیلیپین وارد این کشور شده بودند، در این انفجار کشته شدند». سفارت چین در بانکوک نیز این گزارش را تایید و اعلام کرده که 15 تبعه چینی نیز در این انفجار زخمی شده‌اند که وضعیت برخی از آنها وخیم  است.
 رئیس پلیس ملی تایلند می‌گوید: «هنوز خیلی زود است که بخواهیم اعلام کنیم چه کسی این انفجار را سازماندهی کرده است. وسیله‌ای که منفجر شده یک بمب لوله‌ای است که در یک پارچه سفیدرنگ پیچیده شده بود.»  در همین حال، وی گفت: «بمب منفجر شده در نزدیکی این معبد با تاکتیک‌هایی که جدایی‌طلبان در جنوب کشور مورد استفاده قرار می‌دهند، تفاوت دارد.»
وزیر دفاع تایلند نیز در این باره واکنش نشان داد و اعلام کرد: «عاملان این انفجار به دنبال از میان بردن اقتصاد و صنعت گردشگری تایلند هستند چون این انفجار در منطقه توریستی کشور به وقوع پیوسته است.» تایلند یک کشور وابسته به صنعت توریسم است و این انفجار می‌تواند به این صنعت به شدت ضربه بزند.
وقوع دو انفجار دیگر
هنوز اظهارات و واکنش‌های مقامات تایلندی به انفجار روز دوشنبه تمام نشده بود که خبر رسید، دیروز نیز دو بمب در همین شهر منفجر شد. درباره میزان خسارت و تلفات احتمالی این دو انفجار خبری منتشر نشده است.
افزایش تعداد انفجارها اما همراه شده با واکنش‌های بین‌المللی جان‌کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت هنوز ماهیت انفجار مشخص نشده و مقامات تایلند در حال تحقیق در این زمینه‌اند. مقامات پلیس تایلند تروریستی بودن این انفجارها را تایید کرده‌اند.