kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳

خواب‌آلودگی راننده اتوبوس علت سانحه رانندگی مرگبار در جاده سقز اعلام شد

عامل اصلی تصادف هولناک اتوبوس با تریلی با بار تیرآهن مسیر سقز- دیواندره، خواب‌آلودگی و سرعت زیاد راننده اتوبوس اعلام شد.

سنندج- خبرنگار کیهان:

فرمانده پلیس راه شهرستان سقز با اعلام این خبر تاکید کرد: کارشناسان پلیس راه در خصوص جزئیات دلایل این حادثه در حال بررسی هستند، اما آنچه تاکنون مشخص شده بی‌احتیاطی راننده اتوبوس و بی‌توجهی به جلو با توجه به سرعت بالای خودروی مذکور بوده است.
وی تعداد کشته‌های این حادثه هولناک را 6 نفر و زخمی‌ها را 22 نفر اعلام کرد و گفت: در این حادثه وحشتناک ورود شاخه‌های تیرآهن از شیشه جلوی اتوبوس به داخل باعث بالارفتن آمار کشته‌ها و مجروحان شده است.
سرهنگ کریم ویسی در این رابطه تاکید کرد: تعدادی از مسافران اتوبوس حادثه تاکید داشتند که راننده را خواب‌آلوده مشاهده کرده بودند و حتی چندین بار به وی تذکرات لازم را داده بودند ولی متاسفانه راننده توجهی به این تذکرات نکرده بود.
بنا بر این گزارش دکتر محمد سرکوت غوثی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز هم در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به وضعیت عمومی مجروحان حادثه گفت: 3 نفر از مصدومان در آی‌سی‌یو بیمارستان امام خمینی(ره) بستری هستند و یک نفر هم به علت مصدومیت شدید مغزی و نیاز به جراحی مغز و اعصاب به سنندج اعزام شده است.
یکی از مصدومین حادثه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: در مسیر چندبار به راننده که خواب‌آلود بود و هنگام رانندگی اتوبوس به سمت راست و چپ متمایل می‌شد تذکر دادم ولی راننده توجهی به تذکرات نکرد.
تریلی حامل تیرآهن بالغ بر 25 تن تیرآهن را با خود حمل می‌کرد که صبح روز یکشنبه در مسیر دیواندره-سقز اتوبوس حامل ده‌ها مسافر با آن برخورد کرد.
به گزارش خبرنگار کیهان چمین قصابی، سیمین براخاصی، نادر شریفی (راننده اتوبوس)، فاطمه فاضلی، حیدر غلامی اسامی کشته‌شدگان این حادثه هستند و هویت یک خانم دیگر نیز هنوز مشخص نشده است.
بنابراین گزارش، تعداد زیادی از این مسافران اهل استان کردستان نیستند و از تهران برای مسافرت و خرید از بانه به این شهر سفرکرده بودند.