kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰

«حسین نوری» کارگردان ایرانی از جشنواره وابسته به آل خلیفه کناره گیری کرد(اخبار ادبی و هنری)

یک هنرمند ایرانی، به محض اطلاع از راه یابی فیلم خود به جشنواره‌ای که از سوی رژیم آل خلیفه حمایت می‌شود، خواستار خروج فیلمش از این جشنواره شد.

فیلم «هم‌مسیر» به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری هنرمند جانبازی که به خلق نقاشی با قرار دادن قلم مو در میان دندان هایش مشهور است ساخته شده است.
به گزارش فارس، این فیلم توسط برخی واسطه‌های سینمایی در کشور برای جشنواره‌های خارجی ارسال شد که یکی از این جشنواره‌ها، «جشنواره فیلم اصوات» بحرین بود. جشنواره اصوات، فیلم «همسو» را پذیرفت. اما حسین نوری وقتی فهمید که جشنواره اصوات از سوی وزارت فرهنگ دولت بحرین حمایت می‌شود، فیلم خود را از این جشنواره خارج کرد.
نوری در نامه خود خطاب به مدیر جشنواره فیلم اصوات نوشت: «با توجه به اطلاع یافتن از حامیان جشنواره که یکی از آنها وزارت اطلاع‌رسانی بحرین است، من به عنوان نویسنده و کارگردان فیلم «هم مسیر»، مسیر آن وزارت را با مسیر مردم مظلوم بحرین یکی نمی‌دانم.اینجانب برای تلاش‌های صادقانه خواهران و برادران هنرمندم در بحرین احترام قائلم؛ با این حال در اعتراض به نقش وزارت اطلاع ‌رسانی در وارونه جلوه دادن جایگاه ظالم و مظلوم، فیلم خود را از آن جشنواره خارج می‌کنم.»