kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
در نهمین سالگرد جنگ 33 روزه

سیدحسن نصرالله: در جنگ 33 روزه اسرائیل جهنم را به چشم خود دید

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد، دشمن صهیونیستی در جنگ 33روزه جهنم را به چشم خود دید و الحجیر به قبرستانی برای متجاوزان تبدیل شد.

سیدحسن نصرالله روز گذشته در مراسمی که به مناسبت نهمین سالگرد پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه برگزار شده بود با بازماندگان شهدای تروریستی شهرک صدر عراق ابراز همدردی کرد و گفت، ملت عراق و دیگر ملت‌های منطقه هم‌اکنون در نبردی طولانی‌مدت با اندیشه‌های تکفیری و تهدید بزرگ داعش در منطقه رو‌به‌رو هستند.
به گزارش تسنیم، دبیرکل حزب‌الله لبنان در این مراسم که در منطقه «وادی الحجیر» یا «دره مرگ» برگزار شد، با اشاره به پیروزی مقاومت در جنگ 33روزه گفت، از همه کسانی که در این نبرد مبارزه و مقاومت کردند و شهید شدند، زخمی شدند، همکاری کردند و حمایت کردند قدردانی و تشکر می‌کنم.
منطقه وادی الحجیر در جنوب لبنان که رژیم صهیونیستی آن را دره مرگ نامیده است منطقه‌ای است که رزمندگان حزب‌الله تانک‌های پیشرفته مرکاوای رژیم صهیونیستی را به همراه سرنشینان آن منهدم کردند.
ارتش اسرائیل در آن زمان اعتراف کرد که بیش از 50 دستگاه تانک مرکاوا در جنگ سال 2006 میلادی منهدم شد و ده‌ها نظامی صهیونیست کشته یا زخمی شدند.
سیدحسن نصرالله گفت، جنگ 33‌روزه یک معجزه واقعی الهی بود و معادله جدیدی را به وجود آورد، پیروزی حاصل از این جنگ را نمی‌توان با علل و اسباب مادی معمولی بررسی کرد. وی گفت : در روزهای پایانی آن جنگ در یازدهم آگوست ۲۰۰۶، قطعنامه شورای امنیت به شماره ۱۷۰۱ صادر شد، قطعنامه‌ای که به صورت کامل از اسرائیل طرفداری می‌کرد، حکومت صهیونیستی در آن زمان تصمیم گرفت تا عملیات نظامی گسترده‌ای را از چند محور آغاز کند یکی از خطرناک ترین این محورها، محور دره الحجیر بود.‬‎
نصرالله افزود: در آن نبرد، نیروهای دشمن صهیونیستی، نظامیان خود را در این منطقه حساس هلی برن کردند و پشت خطوط رزمندگان مقاومت فرود آمدند. اسرائیل این تصمیم احمقانه را به این دلیل اتخاذ کرد، چون به شدت به یک دستاورد معنوی نیاز داشت تا بتواند شرایط خود را بر لبنان و ملت لبنان تحمیل کند‬‎
نصرالله اظهار داشت: نبرد جولای، راهبردهای بزرگ جهانی را تغییر داد و باعث شد تا آمریکا، ناتو و حتی اسرائیل در راهبردهای بزرگ خود در جهان تغییراتی ایجاد کنند از این رو برای همه آنها واضح است که ما می‌توانیم بزرگ‌ترین ارتش‌های منطقه را شکست دهیم و این امر را از طریق همین معادله جدید محقق می کنیم.‬‎
نصرالله ادامه داد: ما فراموش نمی‌کنیم آن زمانی را که نبیه‌بری رئیس پارلمان لبنان در صف نخست می‌ایستاد و با تمام جهان مذاکره کند تا عزت مقاومت و لبنانی ها را حفظ کند و فراموش نمی کنیم تلاش‌های امیل لحود را زمانی که در کاخ ریاست جمهوری بعبدا محاصره شده بود و در آن شرایط،‌ وی جلسات دولت را اداره می‌کرد.‬‎ کشور ما در معرض تهدید قرار دارد تهدیدی که استقلال و امنیت و بقایش را تهدید می‌کند ما خواستار وحدت هستیم و می‌خواهیم همه اختلافات خود را در برابر این تهدید کنار بگذارند‬‎.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما در حالی به این پیروزی‌ها دست یافتیم که دچار شکاف و چنددستگی شده بودیم حال اگر با هم متحد شویم و اختلافات و ستیزه جویی داخلی را کنار بگذاریم چگونه خواهیم بود این تهدید خواه از سوی اسرائیل باشد یا تکفیری‌ها با وحدت و اتحاد ما ناچیز خواهد بود آیا لبنان قادر به ایستادگی و خلق پیروزی نیست؟‬‎
نزدیک یک سال قبل اعلام کردم که آمریکا می خواهد از مسئله داعش بهره برداری کند تا منطقه را تجزیه کند و می‌خواهد نقشه‌های جدیدی برای منطقه ترسیم کند تنها چند روز قبل بود که آنکارا اعلام کرد واشنگتن از ترکیه خواسته است عملیات علیه داعش را متوقف کند چرا که می‌خواهد از پیشروی های داعش در سوریه بهره برداری کند. همه ما خوب می دانیم که آنچه به معارضه میانه رو سوری موسوم است نمی تواند با داعش بجنگند‬‎.
جان کری وزیر خارجه آمریکا در این باره سخنانی از روی نفاق بر‌زبان جاری می‌کند. این فریبکاری را آمریکایی‌ها در بیش از یک کشور نشان داده‌اند به عراقی‌ها هم گفته بودند که دولت خود را تغییر دهید تا در نبردتان با داعش به شما کمک کنیم و داعش را شکست دهید، اما پس از تغییر دولت در عراق به دلایل مختلف، دیدیم که آیا دولت عراق حمایت آمریکا را دریافت کرد یا این داعش بود که پیشروی‌هایش بیشتر شد. تنها در برخی از جبهه هایی که نبرد واقعی صورت می‌گرفت داعش عقب نشینی می‌کرد‬‎.