kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
نگاهی به اهمیت وجودی راهپیمایی پرشور 22 بهمن ماه (گزارش روز)

22 بهمن شکست استکبار با تجلی وحدت کلمه (گزارش روز)


گالیا توانگر

راهپيمایی نماد حضور مردم در پاسداري از ارزش ‌ها و آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن و نیز نشانگر اقتدار و پشتوانه مردمي نظام به عنوان اصلي ترين پشتوانه و سرمايه کشوراست.
در حقيقت تظاهرات و شرکت مردم در راهپيمايي ها، صحنه نمايش بيداري و هوشياري ملت اسلامي، اتحاد و همدلي آنان و توجه به سرنوشت کشور و اعلام بيزاري از دشمنان نظام اسلامي است که از يک سو موجب دلگرمي و نويدي براي دوستان انقلاب اسلامي است و از سوي ديگر توطئه هاي دشمنان داخلي و خارجي را خنثي خواهد کرد.
اهميت حضور مردم در راهپيمايي آنگاه بيشتر آشکار مي گردد که به اين نکته توجه داشته باشيم که انقلاب اسلامي با محور قرار دادن ارزش ‌ها و اصول مترقي اسلام و طرح اسلام به عنوان الگويي حکومتي و عاملي که مي تواند سعادت مادي و معنوي بشر را تأمين کند، فرهنگ غربي را به چالش کشيده است و استکبار جهاني نيز تمام سعي و تلاش خود را به کار بسته است که از تبديل شدن انقلاب اسلامي به الگويي مترقي و پيشرفته براي ساير کشور‌ها به ويژه کشورهاي اسلامي جلوگيري به عمل آورد و چنين وانمود کند که تنها راه پيشرفت و توسعه در قالب فرهنگ غربي امکان پذير است.
 بديهي است با حضور مردم در راهپيمايي و حمايت و پشتيباني آنان از ارزش ‌ها و اصول انقلاب اسلامي، توطئه دشمنان خنثي شده و پشتوانه مردمي نظام بيانگر عزم و اراده مردم و مسئولان براي پيمودن راه پرپيچ و خم و ساختن کشوري مترقي و توسعه يافته بر مبناي احکام اسلامي خواهد بود.
علاوه بر اينکه بسياري از راهپيمايي هايي که در مناسبت هاي مختلف انجام مي شود در حمايت از ملت هاي مظلوم و ستمديده جهان هم چون فلسطين و عراق است. این راهپیمایی ‌ها برخاسته از وظيفه انساني ديني ما در حمايت از مظلومان و مستضعفان جهان است که موجب دلگرمي و تقويت روحيه آنان مي شود و نشانگر روحيه عدالت طلبي و ظلم ستيزي انقلاب اسلامي است.
 از اين رو با توجه به شرايط حساس کنوني و توطئه هاي گوناگون دشمنان انقلاب اسلامي و بي عدالتي ‌ها و جنايات و ظلم هايي که استکبار جهاني و وليده فاسدش رژيم صهيونيستي نسبت به ملت هاي مظلوم انجام مي دهند، حضور مردم در راهپيمايي 22بهمن وظيفه اي انساني، ديني و ملي محسوب مي گردد که نبايد از آن غفلت کرد و يا تأثيرات آن را ناديده گرفت.
پای ولایت فقیه ایستاده ایم
انقلابی که انفجار نور بود و پرتو آگاهی‌بخش آن اقصی نقاط جهان اسلام را در نوردیده بیداری اسلامی را رقم زده است. هرچند دشمنان در سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند از قدرت سخت و نرم به ویژه در بعد نظامی و اقتصادی علیه انقلاب مردم ایران استفاده کنند ولی همواره با شکست و رسوایی مواجه شده و خواهند شد.
 محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این که انقلاب ما یک انقلاب مردمی بوده، می‌گوید:«به هر جهت همیشه مشکلات معیشتی هست اما مردم صرفا در پی معیشت شان انقلاب نکردند. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بزرگ بود.اگر با چالش‌های اقتصادی روبه روییم این چالش ‌ها باید توسط مسئولین حل و فصل شوند.اما مردم با حضور پر رنگشان علی رغم وجود چالش‌های اقتصادی می‌خواهند بگویند اگر مشکلاتی هم هست ما خودمان در داخل کشور حل و فصلش می‌کنیم.»
جواد رضایی پوردانشجوی دانشگاه امیر کبیر و فعال سیاسی با اشاره به این نکته که برای اهمیت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن می‌توان بیشماردلایل ریز و درشت را ذکر کرد،در گفت و گو با گزارشگر کیهان می‌گوید:«مهم ترین دلیل می‌تواند همان دلایلی باشند که مردم به خاطرآن دلایل سی و پنج سال پیش انقلاب کردند.اگرعمیق بنگریم در خواهیم یافت که مردم صرفا برای وضعیت معیشتی شان انقلاب نکردند،چرا که اگرتنها در پی بهبود وضع معیشتی خود بودند،می توانستند در گذر زمان با روی پا ایستادن خود در دل هر حکومتی به این موفقیت دست یابند.امام راحل هم بار‌ها و بار‌ها در صحبت هایشان موکدا اشاره داشتند که مردم ایران برای مادیات انقلاب نکردند.در اصل مردم درراهپیمایی‌های 22 بهمن و نیز راهپیمایی 9 دی 88 وسال‌های بعد آن پشت ولایت فقیه ایستادند.»
وی در مورد سایر دلایل اهمیت راهپیمایی 22 بهمن چنین می‌گوید:«مهم این است که مردم بصیرت داشته باشند و بدانند چطور استقامت کنند؟ این استقامت بدون شک دشمن را ناامید می‌کند. استقامت مردم در حکومت مردم سالاری دینی در قالب همین حضور پررنگشان در راهپیمایی تولد انقلاب نمود یافته و تبلور پیدا می‌کند.»
هیچ خدشه‌ای در وحدت ملت ایران وجود ندارد
در شرایط فعلی به ویژه در شرایطی که بحث مذاکره هسته‌ای پیش آمده و دشمن می‌خواهد با وارد آوردن فشار برما وبکارگیری تهدیداتش علیه ملت ایران امتیاز بگیرد ،اتفاقا اهمیت حضور در راهپیمایی دو چندان می‌شود.جعفر لایق حقیقی رئیس بسیج دانش آموزی تهران بزرگ می‌گوید:«با توجه به تهدیدات دشمن حضور پررنگ در راهپیمایی این حقیقت را پیش روی دشمنان نظام قرار خواهد داد که هیچ چالشی نمی‌تواند در وحدت ملت ایران خللی بوجود آورد.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا وضع معیشتی مردم و چالش‌های اقتصادی کشور می‌تواند روی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاثیراتی داشته باشد یا خیر؟به گزارشگر کیهان پاسخ می‌دهد:«اتفاقا به تجربه ثابت شده که در راهپیمایی‌های 9دی و 22 بهمن این قشر متوسط و پایین جامعه هستند که بیشترین سهم مشارکت را دارند. برای حضوردرراهپیمایی اصلا بحث اقتصادی معنایی ندارد. مردم با حضور پرشورشان نشان می‌دهند که علی رغم چالش‌های اقتصادی موجود، پای فرمان ولی فقیه شان ایستاده اند.شاید همه ما در موقعیت چهره به چهره از خیلی ازچالش ‌ها گله و شکایت کنیم اما در 22 بهمن وجود این مشکلات را پای انقلاب نمی‌گذاریم چون مردم  می‌دانند که سرمنشأ این قبیل چالش ‌ها بی تدبیری برخی مدیران و مسئولان است.»
اقتدار تاریخی زیر سایه پرچم الله
35سال از عمر پرافتخار انقلاب اسلامی می‌گذرد. انقلاب ما که حالا جوان برومندی است دوست دارد در سالروز تولدش چهره جدیدی از خودش را پیش روی جهانیان قرار دهد و آن چیزی نیست جز اقتدار ملی.
صالح اسکندری عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت و استاد دانشگاه برایمان توضیح می‌دهد:«اساسا شیعه در هیچ یک ازدوران های تاریخی کشورمان - نه در دوران آل بویه که شیعه پای می‌گرفت ونه در دوران صفویه که شیعه به اوج افتخاراتش نایل آمده بود- از لحاظ اقتداری به پای دوران فعلی نمی‌رسد.الان با یک انگشت اشاره مقام معظم رهبری همه مسائل خاورمیانه از خلیج فارس تا مدیترانه رقم می‌خورد. مثلا مسئله سوریه را مرور کنید که چطور شیعه اقتداریافت. بنابراین در مورد انقلاب باید از منظر کلان قضاوت کرد. بعضا مشکلات وجود دارند اما نباید فراموش کرد که انقلاب با عزت و اقتدار شروع شده و این حرکت عقب گردی نخواهد داشت.حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن تایید اقتدار ملی خواهد بود.»
وی در گفت و گو با گزارشگر کیهان ادامه می‌دهد:«دست‌هایی هستند که می‌خواهند آگاهانه به اقتدار ملی کشورمان خدشه وارد سازند. برای مثال مسئله سبد کالا اخیرا در رسانه‌های داخلی محل بحث قرار گرفت و برخی شبکه‌های خارجی نیز طبق معمول سوء استفاده کردند و تصاویری از صف‌های طولانی جمعیت را به نمایش گذاشتند. بنابراین حضور پرشور مردم در راهپیمایی امسال بسیار حائز اهمیت است تا ایمان قلبی آن‌ها نسبت به جمهوری اسلامی متبلور شود.»این صاحب نظر سیاسی در مطبوعات می‌گوید:«مردم ما به نظام و رهبرشان ایمان قلبی دارند. اگر خیلی از مسئولان باور داشته باشند که مردم از صمیم قلب به نظام دینی و رهبرشان پایبندند بسیاری از چالش‌های داخلی حل و فصل خواهد شد. چرا که نگاهشان از روی خارج کشور برداشته می‌شود ومعطوف به چالش‌های داخلی می‌گردد.»
حضور با بصیرت و پرنشاط
حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه از مهم ترین رویدادهای سیاسی کشور محسوب می‌شود. به این دلیل که یک نظام سیاسی با یک ساختار جدید و نو به دنیا  عرضه شده است و در واقع تمام تمدن‌های مادی و معادلات جهانی را بر هم زده است.
لذا برای پاسداشت چنین نظامی که در واقع در قرن معاصر آمده و معادلات جهانی را بر هم زده است، نیاز هست که دائما حراست و اعلام حمایت شود.
مینو اصلانی مسئول بسیچ جامعه زنان کشور ضمن بیان اینکه برای 22 بهمن ماه این ضرورت را احساس می‌کنیم که حضور پیدا کنیم،درباب دلایل اهمیت حضور در راهپیمایی 22 بهمن می‌گوید:«این نظام  سیاسی که با محوریت دین و با اسلام حرف برای گفتن دارد و در واقع بحث تمدن اسلامی را دنبال می‌کند و یک پیام رهایی بخش برای دنیا دارد، لازمه اش این است که دنیا بداند مردم همچنان پای این نظام سیاسی خود ایستاده اند.دشمنان برای ناامید کردن مردم تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته‌اند که با ایجاد شبهه، ایجاد یأس و ناامیدی و ایجاد فشارهای اقتصادی مردم را از حضور در چینن راهپیمایی منع کرده و دلسرد کنند. بنابراین حضور مردم به جهانیان اعلام می‌کند:ما نه تنها این نظام سیاسی مبتنی بر اسلام را کاملا قبول داریم،بلکه همچنان پای فشارهای بین‌المللی هم ایستاده ایم و از این نظام حمایت خواهیم کرد.»
وی در گفت و گو با گزارشگر کیهان ادامه می‌دهد:«در بحث داخلی هم دقیقا همین نکته وجود دارد؛ راهپیمایی 22 بهمن نمادی از ایستادگی، مقاوت و انسجام درونی و مردمی ماست که در واقع هر چقدر این راهپیمایی گسترده‌تر و پر شورتر و با حضور اقشار مختلف و جوانان صورت بگیرد؛ هر چه بیشتر انسجام داخلی به رخ دشمن و منافقان کشیده می‌شود.حضور مردم در 22 بهمن ماه یک پیام برای همه است؛برای مسئولین برای نخبگان برای آحاد مختلف جامعه که مردم ما خواسته‌اند و توانسته اندانقلابی را به وجود بیاورند و در جهت پیشرفت آن تلاش کنند و امروز هم برای اینکه نشان بدهند همچنان پای آرمان ‌ها ایستاده اند، می‌آیند و در راهپیمایی حضوری بانشاط و بصیر خواهند داشت.»اصلانی معتقد است که شرکت در راهپیمایی امسال با توجه به اینکه ایران اسلامی در موقعیت ممتازی قرار دارد و دنیا به حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از پیش پی برده است از چند جهت قابل توجه است.وی می‌گوید:« دشمنان نظام ما بخصوص استکبار جهانی با سردمداری آمریکا در برابر گفتمان انقلاب اسلامی در موضع ضعف قرار دارند و شکست‌های پی در پی آن‌ها در مواجهه سیاسی در سطح جهانی دربرابرانقلاب اسلامی اتفاق افتاده وحتی خودشان هم گاهی به آن اذعان داشته اند؛بخصوص در بحث جاسوسی،در بحث امنیتی و ... شکست‌های زیاد متحمل شده اند.لذا حضور مردم ضربه نهایی به پیکره استکبار است که مردم همچنان در برابر دشمنی‌های آمریکا ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند و دشمنان فکر نکنند که مذاکرات نشان دهنده این است که ما آمریکا و سایر همپیمانانش را از تمام جنایاتی که انجام داده‌اند تبرئه کرده ایم.بلکه با اذعان به اینکه با دشمن هم می‌شود مذاکره کرد و این یک استراتژی در سیاست ما است به مذاکره رفتیم.ما آمریکای جنایتکار را در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی، همچنان دشمن می‌دانیم،آن هم دشمنی که بنابر فرمایش حضرت امام(ره) اگر کلمه توحید " لا اله الا الله " را هم بر زبان بیاورد او را باور و قبول نداریم.
با توجه به این شرایط حضور مردم بسیار با اهمیت‌تر است تا با شرکت در راهپیمایی نشان دهیم که مذاکره با دشمن راهی نیست که دشمن تصور کند با او بر سر آنچه اصول ماست  کنار آمده ایم، بلکه مردم با شعار مرگ بر آمریکا نشان می‌دهند استکبار جهانی  دشمن درجه یک اسلام و انقلاب اسلامی  است و مذاکره با او راهی است که با آن می‌توانیم شرش را کم بکنیم.»