kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۴
در آینده نزدیک صورت می‌گیرد

تدوین سند جامع صنعت ساختمان

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن در کارگاه تخصصی شهرهای جوان، از تدوین سند جامع ساختمان با اصول مفاهیم توسعه پایدار در آینده نزدیک خبرداد.
رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن در کارگاه تخصصی شهرهای جوان، از تدوین سند جامع ساختمان با اصول مفاهیم توسعه پایدار در آینده نزدیک خبرداد.
محمد شکرچی‌زاده، افزود: ایران پس از روسیه از نظر شدت مصرف انرژی در جایگاه دوم دنیا است و در حال حاضر میزان شدت مصرف در کشور ما حدود 5 برابر بیشتر از متوسط جهانی است.
وی با بیان این که بخش مسکن بیش از 30 درصد حجم اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده، اضافه کرد: مصرف انرژی در واحدهای تجاری و خانگی حدود 40 درصد کل میزان مصرف انرژی کشور را در اختیار دارد که همین مسئله دال بر اهمیت صنعت ساخت‌وساز و مسائل مرتبط با آن است.
وی همچنین اظهار داشت: اهمیت صنعت  ساخت‌وساز و مسائل مرتبط آن برای همه روشن است اما به نظر می‌رسد باید نقش این صنعت را به عنوان یکی از ارکان توسعه پایدار کشور بازگو کرد.
وی ادامه داد: صنعت ساخت و ساز همواره به عنوان یکی از معیارهای توسعه کشورها شناخته می‌شود و اساس پیشرفت و گسترش صنایع دیگر محسوب می‌گردد.
شکرچی بیان کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان پیشرو در امر تحقیقات درخصوص ساخت‌وساز کوشیده تا تحقیقات کاربردی در زمینه توسعه و ارتقای کیفی ساخت‌وساز را در کشور با مد نظر قرار دادن اصول توسعه پایدار و بهینه‌سازی مصرف انرژی به انجام برساند.
رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن اضافه کرد: این مرکز توجه ویژه‌ای به اصول توسعه پایدار در صنعت سیمان و بتن دارد و پروژه‌های متعددی را در این خصوص به انجام رسانده؛ علاوه بر این بخش طراحی محیط و انرژی در این مرکز نیز با هدف بهبود مصرف انرژی در ساختمان‌ها توسعه و تجهیز شده است.
وی اضافه کرد: در زمینه طراحی شهری نیز این مرکز در پروژه بین‌المللی شهرهای جوان که 10 کشور جهان در آن مشارکت دارند و از طرف  وزارت علوم کشور آلمان حمایت می‌شود همکاری مناسبی دارد که این کارگاه بخشی از نتایج پروژه مذکور است.