kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

پرونده بورسیه‌ها در قوه قضائیه باز شد

بالاخره بعد از کشمکش‌های فراوان، زهره طبیب‌زاده، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، از باز شدن پرونده بورسیه‌ها در قوه قضاییه خبر داد و گفت: آقایان نبویان و زارعی از کمیسیون آموزش مجلس مامور شدند تا از طریق دادستانی قوه قضائیه و معاون اول رئیس جمهور، این موضوع را پیگیری کنند تا بررسی جرم‌هایی که در این زمینه وجود دارد، انجام شود.

زهره طبیب‌زاده، در رابطه با جلسه هفته گذشته کمیسیون آموزش با وزیر علوم به خبرنامه دانشجویان ایران گفت: هیئتی برای پیگیری قضایی مسائل بورسیه به دادستانی کل کشور اعزام و پیگیر این موضوع شدند.
طبیب زاده افزود: جلسه کمیسیون آموزش با حضور وزیر علوم برگزار شد که در سه محور بورسیه‌ها، رشد علمی و بررسی کنسرت‌های دانشگاهی، بررسی‌هایی صورت گرفت.
عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه وزیر علوم در جلسه هفته گذشته گفته است که سعی کردیم این مسئله (بورسیه‌ها) را حل و فصل کنیم، گفت: نظر نمایندگان بر این است که افراد مسبب مسئله بورسیه‌ها که با سوء مدیریت آگاهانه یا ناآگاهانه سبب خدشه‌دار شدن حیثیت علمی کشور و حیثیت اجتماعی دانشجویان بورسیه شدند، باید مورد برخورد قانونی قرار گیرند.
وی افزود: در همین رابطه آقایان نبویان و زارعی از کمیسیون آموزش مجلس مامور شدند تا از طریق دادستانی قوه قضاییه و معاون اول رئیس جمهور، این موضوع را پیگیری کنند تا بررسی جرم‌هایی که در این زمینه وجود دارد، انجام شود.
طبیب زاده اظهار داشت: برهمین اساس کمیته‌ای مرکب از وزیر علوم، وزیر بهداشت، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی زیرنظر وزیر علوم برای بررسی پرونده بورسیه‌ها تشکیل شد تا به پرونده۲۲۰ بورسیه‌ای که از نظر وزارت علوم مشکلاتی از نظر سن و معدل داشتند رسیدگی شود.
گفتنی است، در جلسه هفته گذشته کمیسیون آموزش، برگزاری کنسرت‌ در دانشگاه‌ها ممنوع شده و وزارت علوم مکلف به برخورد با بی‌قانونی‌های این چنینی در دانشگاه شده است.