kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۲۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
دکتر ولایتی در کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان:

علم پزشکی ایران در منطقه بی‌رقیب است

مشاور رهبر معظم انقلاب بر بی‌رقیب بودن علم پزشکی ایران در منطقه تاکید و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران رتبه سوم پیوند اعضا در جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد در این کنگره که در پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی در منطقه و جهان درخشیده است و هیچ کشوری در منطقه در علم پزشکی توان رقابت با ایران را ندارد.
وی افزود: امروز ایران در بحث پیوند اعضا رشد و پیشرفت‌های چشمگیری دارد و مردم ایران رتبه سوم پیوند اعضا در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.
وی خطاب به پزشکان مسلمان جهان تاکید کرد: امروز ما با قدرت و استقلال روی پای خود ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم آمریکا در امورمان دخالت کند.
دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان نیز در این کنگره با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه دانشگاه محل و منشاء همه تحولات است تاکید کرد: در دنیای امروز کشور و دولتی توانمند است که علم داشته باشد و بدون علم مسلمانان نمی‌توانند توانمند باشند.
وی تاکید کرد: در ایران همزمان با پیروزی انقلاب تنها پنج دانشگاه پزشکی در کشور وجود داشت و حال آنکه امروز 91 دانشگاه پزشکی و 50 دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعال هستند.
گفتنی است هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان روز پنج‌شنبه با حضور 400 پزشک مسلمان از کشورهای مختلف نظیر استرالیا، انگلستان، هلند، زلاند نو و آفریقای جنوبی در تالار شهر شورای اسلامی شهر مشهد گشایش یافت.
به گفته پروفسور محسن حیدری دبیر پاکستانی‌الاصل سازمان پزشکان جهان اسلام طی چهار روز برگزاری این کنگره 60 سخنرانی مرتبط با انواع طب به خصوص طب سنتی و اسلامی ارائه می‌شود.
بنابراین گزارش در مراسم گشایش این کنگره به دلایل نامعلومی از خبرنگاران رسانه‌ها و عکاسان برای شرکت در این کنگره دعوت به عمل نیامده بود و کلیه اخبار از طریق ستاد خبری در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.