kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۲۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳

4 کشته و 26 مجروح در 2 حادثه آتش‌سوزی در بندرعباس

در 2 حادثه آتش‌سوزی در مجتمع تجاری ستاره جنوب در بندرعباس و هتل هرمز این شهر 4 نفر از جمله یک مامور آتش‌نشانی جان خود را از دست دادند و 26 نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا از بندرعباس، فرماندار این شهر گفت: صبح پنجشنبه مجتمع تجاری ستاره جنوب بندرعباس دچار آتش‌سوزی شد که در اثر آن 26 نفر مصدوم که به بیمارستان شهید محمدی انتقال یافتند. احمد پویافر افزود: در این آتش سوزی 3 نفر بر اثر استنشاق دود دچار خفگی شده و جان خود را از دست دادند.
وی تصریح کرد: علت این آتش‌سوزی از سوی ماموران آتش‌نشانی در حال بررسی است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره حال مصدومان آتش‌سوزی مجتمع تجاری ستاره جنوب اظهار داشت: 15 نفر از مصدومان پس از دریافت خدمات پزشکی از بیمارستان مرخص شدند و بقیه تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند. فاطمه نوروزیان افزود: تنها حال یک نفر که احتمالا به دلیل گازگرفتگی از پنجره مجتمع به بیرون پرت شده وخیم است. مجتمع تجاری ستاره جنوب یکی از پاساژهای معروف در بندرعباس است که به دلایل نامعلومی دچار آتش‌سوزی شد.
در این مجتمع 9 طبقه‌ای 48 واحد مسکونی در 6 طبقه وجود دارد.همچنین مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس گفت: ساعت 3 بامداد جمعه حریقی در طبقه دوم هتل هرمز این شهر رخ داد که با تلاش ماموران آتش‌نشانی بعد از نیم ساعت مهار شد. فرجام دانش افزود: در این عملیات ماموران آتش‌نشانی موفق شدند 57 نفر از مسافرانی را که در این هتل اقامت داشتند نجات دهند. البته 40 نفر از این مسافران اتباع کشورهای خارجی بودند.
وی تصریح کرد: در عملیات اطفای حریق هتل هرمز، یک آتش‌نشان به نام برکت جودزی، با فداکاری جان خود را از دست داد. به گفته دانش، علت این آتش‌سوزی در حال بررسی است.هتل هرمز یکی از هتل‌های بزرگ بندرعباس با 400 اتاق در پنج طبقه است که پذیرای مسافرانی از ایران و کشورهای خارجی است.
دستگیری یک مظنون در حادثه آتش‌سوزی هتل هرمز
یک منبع آگاه گفت در حادثه آتش‌سوزی بامداد روز جمعه در هتل هرمز بندرعباس یک نفر مظنون دستگیر شده و تحقیقات قضایی از وی ادامه دارد.
این منبع آگاه روز جمعه به ایرنا اعلام کرد: همچنین دو نفر مظنون به این حادثه از محل متواری شده‌اند که ماموران انتظامی در تلاش برای دستگیری آنان هستند.
وی افزود: در حال بررسی عمدی و یا سهوی بودن حادثه و ارتباط دو حادثه آتش‌سوزی (مجتمع تجاری ستاره جنوب بندرعباس و هتل هرمز) با یکدیگر هستیم که نتیجه قطعی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.