kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۲۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
سازمان هواشناسی هشدار داد

سیلابی شدن رودخانه‌ها در 2 استان

سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه‌ای نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در دو استان هشدار داد.

در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است‌: طی دو روز آینده به ویژه ساعات بعداز ظهر و اوایل شب، وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد به سبب رشد ابرهای جوششی که منجر به آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها خواهد شد، برای امروز در نیمه غربی استان آذربایجان غربی مخصوصاَ شهرهای مرزی این استان و فردا در استان هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس این اخطاریه با توجه به پیش‌بینی شرایط مخرب فوق توصیه شده است: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی از جمله خودداری از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط لازم در تردد جاده‌ای نقاط مرتفع مناطق یاد شده بکار گرفته شود.
همچنین براساس گزارش سازمان هواشناسی، طی امروز و فردا در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و برخی مناطق هرمزگان، برخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار موقتی باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.شدت بارش، امروز و فردا در غرب آذربایجان‌غربی و شمال کردستان و استان هرمزگان رخ خواهد داد.
طی دو روز آینده وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور تداوم خواهد داشت که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.طی دو روز آینده سواحل شرقی دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.همچنین امروز برای تهران، آسمانی صاف و در پاره ای نقاط وزش باد پیش‌بینی شده و بیشینه و کمینه دمای آن 36 و 26 درجه سانتیگراد است.
فردا نیز آسمان تهران صاف همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 38 و 26 درجه سانتیگراد، پیش‌بینی می‌شود.