kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت:

مشارکت در جنگ سوریه قدرت حزب‌الله را کاهش نداده است

یک روزنامه صهیونیستی نوشت با وجود درگیری گسترده حزب‌الله لبنان با تروریست‌ها در سوریه، توانایی این گروه در مقابله با اسرائیل هیچ کاهشی نداشته است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت «کسانی که گمان می‌کنند دبیرکل حزب‌الله لبنان به دلیل جنگ در سوریه از یک جنگ تمام‌عیار علیه اسرائیل باز می‌ماند کاملا در اشتباه هستند.»
به گزارش تسنیم، هاآرتص افزود: «با وجود تعداد بالای سربازان حزب‌الله در سوریه که حدود 7000 نفر هستند و پیروزی‌های زیادی را هم در هفته‌های اخیر به دست آورده‌اند، اما تشکل‌های مقابله با اسرائیل در لبنان هیچ تغییری نکرده و شلیک‌کنندگان به سوی اسرائیل همچنان در جایگاه‌های خود قرار دارند.»
پیش از این برخی کارشناسان صهیونیست و مقامات این رژیم مدعی شده بودند، درگیری حزب‌الله در سوریه باعث تضعیف این جنبش شده است.
فشار بر رژیم صهیونیستی
بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اما ضمن درخواست افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن حمایت‌هایش از تروریست‌ها در جولان اشغالی تاکید کرد دولت سوریه از همه تلاش‌ها برای حل بحران سوریه حمایت می‌کند.خبرگزاری فارس نیز گزارش داد رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند روز چهارشنبه یک حمله هوایی از سوی رژیم صهیونیستی با هدف ترور «سمیر قنطار» از فرماندهان حزب‌الله در بلندی‌های جولان صورت گرفت که ناکام ماند. این خبر از سوی برخی دیگر از رسانه‌ها مورد تکذیب قرار گرفت.
عملیات میدانی
ارتش سوریه و مقاومت حزب‌الله با پیشروی در محور غربی شهرک زبدانی مسجد «بردی» و مناطق اطراف آن را آزاد کرده و کنترل آنها را در دست گرفتند.
نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب‌الله پس از تحکیم مواضع خود در این نقاط به پیشروی در محور غربی زبدانی ادامه می‌دهند و در این راستا ده‌ها تروریست تکفیری وابسته به جبهه النصره و احرار‌الشام را از پای درآورده و زخمی کردند.
نیروهای ارتش در حومه حماه، ادلب نیز با تروریست‌های تکفیری جنگیدند و مناطق زیادی را پس گرفتند. در جریان این عملیات تعداد زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.