kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴

حوادث کوتاه از کشور


    انتقال مواد مخدر از پاکستان به زاهدان
زاهدان - خبرنگار کیهان: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان «سیستان و بلوچستان» در بازرسی از یک دستگاه خودرو پژو در زاهدان، 286 کیلو انواع مواد مخدر کشف کردند.
سرهنگ احمد اسکینی گفت: با توجه به اطلاع ماموران از انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از مرز کشور پاکستان به زاهدان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از چند هفته اقدامات گسترده تخصصی خودرو پژو 405 متعلق به اعضای این باند را در منزل خالی از سکنه در یکی از محله‌‌های شهر زاهدان شناسایی کرده و با هماهنگی مراجع قضایی از خودرو بازرسی کردند.
اسکینی تصریح کرد: ماموران در بازرسی دقیق، مقدار 156 کیلو و 600 گرم تریاک، 107 کیلو و 500 گرم حشیش، 15 کیلو و 550 گرم کراک و 5 کیلو و 300 گرم هروئین را که به طرز ماهرانه‌ای در بدنه این خودرو جاسازی شده بود کشف کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هویت دقیق اعضای این باند شناسایی شده خاطرنشان کرد: اقدامات پلیس برای دستگیری این متهمان با جدیت همچنان ادامه دارد.

کشف محموله قاچاق از کامیون
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان دیلم استان بوشهر گفت: ماموران پلیس آگاهی دیلم حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون که در مسیر انحرافی در حال تردد بود مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
صالحی افزود: در این راستا پس از توقف خودرو مدارک راننده اخذ و خودرو مورد بازرسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در بازرسی از کامیون انواع کالای خارجی از قبیل آرایشی بهداشتی، شال و روسری، باطری و کیف‌های زنانه و مردانه خارجی قاچاق در مارک‌های مختلف کشف و ضبط شد.
صالحی خاطرنشان ساخت: برابر نظر کارشناسان مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ارزش کالاهای مکشوفه 3 میلیارد ریال برآورد شده و در این راستا 2 نفر متهم دستگیر و تحویل قانون شدند.

تصادف مرگبار در محورتربت جام - باخزر
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام گفت: ساعت 15 و 30 دقیقه روز یکشنبه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع یک حادثه رانندگی در کیلومتر 18 محور تربت جام - باخزر (بعد از سه راهی گوی میانسرا) بلافاصله ماموران پاسگاه یزد این فرماندهی به محل اعزام شدند.
سرهنگ «علی اصغر مختاری» افزود: در بررسی‌ها مشخص شد یک دستگاه وانت نیسان با سواری پراید با 8 نفر سرنشین به شدت برخورد کرده است.در این حادثه راننده 37 ساله خودرو پراید و فرزند 3 ساله‌اش در دم فوت و 6 سرنشین دیگر آن نیز به شدت مجروح و با کمک نیروهای امدادی به بیمارستان تربت جام منتقل شدند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از سرنشینان خودرو (همسر راننده پراید) نیز با وجود تلاش تیم پزشکی به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.


ریزش چاه در کاشان یک کشته داد
اصفهان - واحد مرکزی خبر: ریزش چاه باعث مرگ چاه‌کن 45 ساله در کاشان شد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: در این حادثه که یکشنبه‌شب در روستای شادیان کاشان روی داد، اتصال چاه فاضلاب مجاور با چاه در حال حفر باعث پر شدن چاه و ریزش آوار و مرگ چاه‌کن شد. مجدالاشرافی افزود: نیروهای امداد و نجات پس از تخلیه فاضلاب داخل هر 2 چاه جسد چاه‌کن را از چاه خارج کردند.

2 کارگر ساختمانی جان باختند
مشهد- فارس: مدیر منطقه 2 عملیات آتش‌نشانی مشهد گفت: ظهر روز یکشنبه 2 کارگر هنگام گودبرداری در یکی از تالارهای قدیمی واقع در بلوار سازمان آب مشهد، زیر خروارها خاک مدفون شدند.
مجید شادی افزود: ماموران آتش‌نشانی هم‌اکنون در حال نجات یکی از کارگران هستند که تا گردن در زیر آوار مانده است و جست‌وجو برای یافتن کارگر دوم ادامه دارد.
وی در مورد علت این حادثه توضیحی نداد.

دستگیری قاتل کودک 6 ساله
سبزوار - ایرنا:‌ فرمانده انتظامی سبزوار روز دوشنبه گفت: در پی گزارش مفقود شدن دختر بچه 6 ساله چند گروه گشتی محسوس و نامحسوس از پلیس‌های آگاهی، اطلاعات و امنیت عمومی و کلانتری محل برای تحقیقات میدانی و گسترده تشکیل شد.
سرهنگ هاشمی افزود: پس از چند روز کار اطلاعاتی شبانه‌روزی و چند فقره مظنون‌گیری، حضور میدانی و نظارت مستقیم بر روند اجرا و رصدهای صورت گرفته ماموران به فردی به نام م-ع 17 ساله که ارتباط خویشاوندی نزدیک با دختر بچه مفقود شده داشت مظنون شدند.وی ادامه داد: پس از انتقال فرد مزبور به پلیس آگاهی در تحقیقات فنی از متهم وی به قتل دختر بچه 6 ساله پس از هتک حرمت اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی سبزوار گفت: با کشف جسد کودک مزبور متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.


شرور معروف به دام افتاد
قائم‌شهر - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی قائم‌شهر گفت: به دنبال مراجعه مردی به پلیس و اعلام تیراندازی با سلاح کمری توسط فردی ناشناس به سمت وی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقاتی گسترده پلیسی عامل تیراندازی به نام مهرداد.م را که از اراذل  و اوباش معروف بوده شناسایی کردند.
سرهنگ محمدعلی اتباعی طبری افزود: این شرور که به جرم خرید و فروش مواد مخدر شیشه از سوی مراجع قضایی محکوم به اعدام شده بود در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در محل سکونتش دستگیر و یک قبضه سلاح کمری از وی کشف و ضبط شد.
وی تصریح کرد: ماموران انتظامی در ادامه عملیات در بازرسی از محل سکونت همسر این فرد مقادیری مواد مخدر شیشه و وجه نقد و یک عدد ترازوی توزین دیجیتال کشف کردند و متهمان به همراه اقلام مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شدند.

دستگیری کلاهبردار 7 میلیاردی
اصفهان- واحد مرکزی خبر: کلاهبردار 7 میلیارد ریالی در اصفهان دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی اصفهان با اعلام این خبر گفت: این شخص بامعرفی خود به عنوان فرد با نفوذ در دستگاه قضایی، به بهانه آزادی زندانیان و پیگیری پرونده‌های قضایی در دادگاهها بیش از 7 میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.
سرهنگ خسروی افزود: متهم به کلاهبرداری از 12 نفر با عنوان فرد با نفوذ در دستگاه قضایی اعتراف کرده و دارای سوابق متعدد کیفری دیگری هم است.
وی ادامه داد: متهم دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.


کامیون حمل دام قاچاق به مقصد نرسید
قزوین- واحد مرکزی خبر: 100 رأس دام قاچاق در البرز کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی این شهرستان گفت: عوامل گشت کلانتری 13 بیدستان این تعداد دام را طی بازرسی از یک دستگاه کامیون کشف کردند. سرهنگ ولی‌اله رسولی راد افزود: این کامیون بدون مجوز حمل دام و دامپزشکی بود و از این رو، محموله دام باهماهنگی مراجع قضایی به اداره دامپزشکی شهرستان البرز تحویل شد.
وی ادامه داد: راننده متخلف قصد انتقال احشام را از بوکان به تهران داشت.