kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
هاشمی هم با استقبال از وزیرخارجه فرانسه به ملت ‌بی مهری‌کرد

وزیر بهداشت: طرح پرونده بیماران هموفیلی به مصلحت نیست!

وزیر بهداشت هم از ورود فابیوس به ایران حمایت کرد و بدون توجه به آنچه بر سر فرزندان این ملت در پرونده ابتلا به ایدز بیماران هموفیلی آمد، با تمجید از شخصیت بین‌المللی لوران فابیوس! گفت: طرح پرونده بیماران هموفیلی به مصلحت نیست!


سیدحسن هاشمی دیروز در همایش قدردانی از مجریان برتر ارتقای سلامت مادر و نوزاد، درمورد مطرح شدن پرونده ابتلا به ایدز بیماران هموفیلی در آستانه سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ایران گفت: فابیوس یک شخصیت بین‌المللی است؛ یک دعوای حقوقی داریم که همانند آن در کشورهای دیگر اتفاق افتاده و به مجامع بین‌المللی شکایت برده‌اند.
وی با کنایه به طرح این گونه مسائل، افزود: اکنون مطرح کردن این پرونده در راستای مصالح یک کشور نیست، چون به طور مثال اگر فردا شخصیتی از آلمان بخواهد به ایران سفر داشته باشد باید مسایلی مانند نقش داشتن آنان در جنگ تحمیلی مطرح شود!
وی تاکید کرد: در مورد پرونده بیماران هموفیلی باید آن گونه که در شأن ملت و منافع ملی است عمل کرد و نباید دستگاه دیپلماسی کشور را دچار چالش کنیم!
به گزارش ایرنا، هاشمی همچنین با بیان اینکه پرونده ابتلا به ایدز بیماران هموفیلی در دوره ما اتفاق نیفتاده، گفت: غرامت این بیماران در دولت‌های گذشته به خانواده‌ها پرداخت شده و همچنان نیز در حال دادن این غرامت‌ها هستیم.وی تصریح کرد: اگر غرامتی گرفته نشده، شاید دستگاه‌ها درست عمل نکرده‌اند اما فکر می‌کنم این پرونده کمی سیاسی شده و شاید هم شرکت مقابل زرنگی کرده و غرامت خانواده‌ها را نپرداخته، اما به هر حال در این پرونده تابع قوه قضائیه هستیم.
اعلام حمایت وزیر بهداشت از ورود فابیوس به ایران در حالی صورت می‌گیرد که همان‌طور که در تیتر یک دیروز کیهان به آن پرداخته شد، قرار است وزیر جنایتکار فرانسوی از فرش قرمز دولت عبور کرده و به پایتخت کشوری وارد شود که دست کم خون هزار شهروندش را بدون پرداخت حتی یک یورو غرامت، برای همیشه آلوده ساخته است. صحبت از کودکی است که زیر انگ ناخواسته ایدز بزرگ شد و هر روز زجری مضاعف متحمل شد بی‌آنکه امیدی به آینده‌ای متفاوت داشته باشد.