kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها باید جرم تلقی شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید با همکاری مجلس شورای اسلامی قانونی تدوین شود تا بر اساس آن، ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها نه یک تخلف، بلکه جرم تلقی شود.


به گزارش مرکز ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران در نشست این شورا با اشاره به حوادث اخیر و وقوع سیلاب افزود: باتوجه به اینکه ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها موجب به وجود آمدن شرایط بحرانی در هنگام وقوع سیلاب شده است، باید ساز و کاری اندیشیده شود تا هر چه سریع‌تر از انجام این نوع ساخت و سازها پیشگیری به عمل آید.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها تخلف محسوب است، اما در عمل شاهد بروز این تخلف هستیم، پس باید این امر تقبیح شود و ضوابط قانونی در برخورد با متخلفان بیش از پیش سختگیرانه شود.
چمران خطاب به سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید با تنظیم لایحه‌ای این موضوع توسط کمیسیون شهرسازی و معماری شورا یا از طریق شورای عالی استان‌ها به مجلس پیشنهاد شود تا بر مبنای آن عمل ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها نه به عنوان تخلف بلکه به عنوان جریم شناخته شود تا قانون شدت عمل بیشتری در برخورد با آنان به خرج دهد.