kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۹۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴

بساز و بفروش نیویورکی صدرنشین جانشینی اوباما

دونالد ترامپ سرمایه‌دار، میلیاردر و سازنده املاک محله منهتن نیویورک و سایر نقاط آمریکا که ورودی جنجالی در عرصه ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب جمهوریخواه داشت، در کمال ناباوری منتقدان و کارشناسان سیاسی، بین نامزدهای این حزب در صدر نظرسنجی‌ها قرار دارد.



شبکه تلویزیونی سی.ان.ان روز دوشنبه گزارش داد در تازه‌ترین نظرسنجی این شبکه و در حالی که بسیاری از کارشناسان انتظار خروج ترامپ از نامزدی ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه را داشتند، صاحب خیابان پنجم منهتن با 18 درصد آرا در صدر نامزدهای جمهوریخواه قرار گرفت.
سی.ان.ان گزارش داد: با وجود اظهارات جنجال‌برانگیز اخیر ترامپ بویژه علیه جان‌مک‌کین سیاستمدار تندرو جمهوریخواه طی هفته‌های اخیر و تأکید براینکه عذرخواهی نمی‌کند، باقی ماندن وی در صدر سایر رقبای هم حزبی، تعجب کارشناسان را برانگیخته است.
سی‌.ان.ان گزارش داد به عقیده کارشناسان محبوبیت ترامپ که سابقه رسمی سیاسی نیز ندارد، این است که حرف‌های مورد علاقه افکار عمومی آمریکا را می‌زند.
گفتنی است ترامپ رئیس «سازمان ترامپ» افزون بر آنکه یکی از چهره‌های مهم در صنعت ساخت‌وساز است، صاحب بزرگ ترین قمارخانه لاس‌وگاس نیز هست و برخی شبکه‌های تلویزیونی زرد در این کشور را نیز در اختیار دارد.