kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶

حمله انتحاری به هتل موگادیشو با یک تن مواد منفجره!

بلافاصله پس از سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در مورد گروه تروریستی الشباب که طی آن این گروه را ضعیف معرفی کرد، تروریست‌های الشباب با استفاده از یک کامیون حامل یک تن مواد منفجره به هتلی در پایتخت سومالی حمله کرده و دست‌کم 15 تن را کشتند!


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در حمله انتحاری دیروز تروریست‌ها کامیون حامل یک تن مواد منفجره را به دیوار بیرونی هتل «کاخ جزیره» در موگادیشو کوباند که در نتیجه آن 15 نفر کشته و 40 تن دیگر زخمی شدند. «محمد یوسف»، سخنگوی وزارت امنیت داخلی سومالی درباره این حمله گفت: «انفجاری بزرگ در این هتل از طرف عوامل ضد صلح انجام شد، بسیاری کشته و بسیاری هم مجروح شدند. این اقدامی غیراسلامی است زیرا شمار زیادی از افراد بی‌گناه در این حمله کشته شدند.» گروه تروریستی الشباب مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. این گروه از سال ۲۰۱۲ رسما بخشی از شبکه القاعده شده ‌است. این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت اما در ماه‌های اخیر شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد. تعداد سربازان الشباب در سال ۲۰۱۴ بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده ‌است.
دیپلمات‌های خارجی معمولاً در جریان سفر به سومالی در هتل کاخ جزیره اقامت می‌کنند. این هتل قبلا هم هدف گرفته شده است. سفارتخانه‌های چندین کشور از جمله چین، قطر و مصر هم در این هتل واقع شده است. طبق آخرین گزارش‌ها، یک کارمند سفارت چین و سه کارمند هتل در میان کشته‌ها هستند.
این انفجار درحالی روی داد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، کنیا را به مقصد اتیوپی ترک می‌کرد. رئیس‌جمهور آمریکا که در سفر دوره‌ای به چند کشور آفریقایی به سر می‌برد، روز شنبه گفته بود: «گروه شورشی الشباب در شرق آفریقا به شدت ضعیف شده است ولی خطر حضور این گروه همچنان در منطقه احساس می‌شود.»
در خبر دیگر از قاره آفریقا، عصر روز یکشنبه دختر10 ساله نیجریه‌ای در شهرستان «داماتورو» در شمال شرقی این کشور در جریان عملیات انتحاری 16 نفر را به کشتن داد. در جریان این حمله 50 نفر نیز زخمی شدند.