kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
با انتشار بیانیه‌ای صورت گرفت

حمایت ۲۱۶ نماینده مجلس از اجرای قانون عفاف و حجاب

۲۱۶ نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای حمایت خود را از اجرای قانون عفاف و حجاب اعلام کردند.


به گزارش فارس مهرداد بذرپاش عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای که به امضای 216 نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود را قرائت کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: با گرامیداشت روز عفاف و حجاب و واقعه مسجد گوهرشاد و با توجه به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون عفاف و حجاب مصوب شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی از سوی وزیر محترم کشور تأکید می‌گردد که همه مسئولان دستگاه‌ها با جدیت در راستای اجرای این قانون به دغدغه حق ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی پاسخ دهند.
در ادامه این بیانیه تاکید شده است: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه فراکسیون حجاب و عفاف حمایت خود را از این رویکرد اعلام می‌کند.
نطق‌ها و تذکرات نمایندگان
محمد رزم نائب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس با انتقاد از سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی در خصوص حملات عربستان سعودی گفت: با توجه به صلاحیت دیوان بین‌المللی کیفری ضرورت دارد شورای امنیت نقش خود را در این‌باره ایفا کند.
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس در تذکر آئین‌نامه‌ای خود در جلسه علنی دیروز گفت: با وجود ابلاغ دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ساماندهی فعالیت‌های قرآنی به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها در برخی استان‌ها هنوز هیچ جلسه‌ای تشکیل نشده است.
منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس نیز با اشاره به مشکل کم‌آبی روستاها گفت: قرار بود ۵۰۰ میلیون دلار برای این موضوع به وزارت نیرو داده شود، اما تا امروز یک دلار هم نداده‌اند.
غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمساردر مجلس نیز  با اشاره به فقدان امنیت شغلی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد گفت: این افراد حق شکایت به دیوان عدالت اداری را هم ندارند.
خبر دیگر اینکه در جلسه علنی دیروز سؤال نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار از وزیر کشور درباره علت انتصاب افراد مرتبط با فتنه در استانداری اردبیل اعلام وصول شد.
قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس سود وام‌های بانکی را بلای جان مردم خواند و گفت:‌ در ایران به عکس دنیا، وام بانکی دامی برای بلعیدن زندگی مردم است.
محسن صرامی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خودبا اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در روز گذشته گفت: ذوق زدگی در مرحله فعلی عاقلانه نیست.
محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک نیز  به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی لزوم توجه به مسئله بیکاری جوانان و برنامه‌ریزی برای ایجاد شغل را متذکر شد و در تذکری به وزیر دادگستری خواستار تسریع به رسیدگی به پرونده پدیده شاندیز و تعیین تکلیف سهامداران شد.
شاهین محمدصادقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  نیز در نطق خود گفت: توافق هسته‌ای نتیجه پافشاری بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، خون شهدا، مجاهدت ایثارگران و جانبازان و خانواده‌های شهداست و همدلی و همبستگی همه آحاد مردم در گوشه گوشه مملکت امام زمان(عج) است.
خبر دیگر اینکه امیر خجسته رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراها در نطق میان دستور خود گفت: قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی با جدیت بیشتری برخورد کند.
مصوبات نمایندگان
نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند در برنامه صندوق بین‌المللی پول برای کاهش فقر و ارتقای رشد مشارکت کند.
نمایندگان همچنین لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا را به تصویب رساندند.
مجلسی‌ها از سوی دیگر به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه دادند به کنوانسیون قرارداد حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای کالا راجع به سند حمل الکترونیکی ملحق شود.
خبر دیگر اینکه با اصلاح ماده ۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط وکلای ملت قاچاقچی حرفه‌ای شخصی است که بیش از سه بار مرتکب قاچاق شده و ارزش کالا یا ارز قاچاق در هر مرتبه بیش از ۱۰ میلیون ریال باشد.
نمایندگان مجلس همچنین مصادیق جدیدی برای قاچاق کالا و ارز تعریف کردند.
بر اساس این گزارش مجلسی‌ها در جریان بررسی جزئیات طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر کردند علاوه بر مصادیقی که در قانون امور گمرکی مصوب آبان سال 90 ذکر شده است عدم رعایت ضوابط تعیین‌شده از سوی دولت یا نداشتن مجوزهای لازم از بانک مرکزی برای ورود، خروج، خرید، فروش یا حواله ارز نیز قاچاق محسوب می‌شود.
خبر دیگر اینکه نمایندگان مجلس اعضای ناظران پارلمان در شورای فرهنگ عمومی استان‌های کشور را انتخاب کردند.