kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲

چهار سوی پنج قاره


  صهیونیست‌ها در کردستان عراق
«ریبوار عبدالله» تحلیلگر سیاسی کرد، فاش کرد: نظامیان زن اسرائیلی در منطقه خودمختار کردستان عراق در حال آموزش نیروهای ویژه پیشمرگ هستند. به گفته عبدالله، به‌رغم سانسور شدید، مطالبی در این باره به نشریات درز کرده است.
تمایل ملاعمر به گفت‌وگو
«ملاعمر» رهبر طالبان افغانستان، مذاکره با دولت کابل را مشروع خواند و گفت که این مذاکرات با هدف پایان دادن به اشغالگری افغانستان صورت می‌گیرد.  اخیراً نمایندگان دولت کابل و طالبان باهم گفت‌وگو کردند.
ناتو در بالتیک
ناتو نخستین مرکز فرماندهی نیروهای واکنش سریع خود را در لیتوانی با هدف مقابله فوری با روسیه، راه‌اندازی کرد. این اقدام ناتو به بهانه رفع نگرانی کشورهای حوزه دریای بالتیک صورت گرفت. ناتو همچنین قرار است در کشورهای لهستان، رومانی، لتونی و استونی نیز مرکز فرماندهی ایجاد کند.
دستگیری 20 تروریست در مالی
نیروهای امنیتی کشور مالی 20 تروریست را در این کشور دستگیر کردند. دو تن از دستگیرشدگان فرانسوی هستند. ظاهراً این افراد در انفجار رستوان «باماکو» دست داشته‌اند. بر اثر این انفجار که فروردین گذشته روی داد  پنج نفر از جمله سه شهروند اروپایی کشته شدند. گروه افراطی «المرابطون» مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.
جداسازی غزه
«صائب عریقات» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تلاش می‌کند که نوار غزه را از پیکره فلسطین جدا کرده و آن را در انزوای کامل قرار دهد. به گفته عریقات، سیاست ایجاد تفرقه بین نوار غزه و کرانه باختری، با همین هدف صورت می‌گیرد.
سقوط جنگنده روسی
مسکو از سقوط یک جنگنده بمب‌افکن راهبردی روسیه در شرق این کشور خبر داد. علت سقوط «توپولوف-95- ام- اس» نقص فنی اعلام شد. سرنشینان جنگنده نیز با چتر بیرون پریدند و از مرگ نجات یافتند.
برخی خبرها نیز از مرگ دو خدمه آن حکایت دارد.