kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

پیش‌بینی وضعیت بورس در روزهای آینده

یک فعال بازار سرمایه وضعیت

بورس در روزهای آینده را پیش‌بینی کرد.
مدیرعامل شرکت کارگزاری «امین آوید»، در گفت‌وگو با نسیم اعلام داشت که بخشی از اثرات روانی به نتیجه رسیدن مذاکرات در بازار سرمایه در روزهای اخیر رخ داده و پس از اعلام نتیجه توافقات نیز بخش دیگری از این اثرات به وقوع خواهد پیوست.
محسن شهیدی تاکید کرد که افزایش شاخص‌ها، ناشی از جو روانی حاکم بر بازار سهام است.
به گفته وی، با نهایی شدن توافقات و افزایش شاخص‌ها، قیمت‌ها حبابی نخواهد شد زیرا در اینصورت حقوقی‌ها نسبت به عرضه سهام اقدام خواهند کرد.
شهیدی تصریح کرد که با وجود رشد شاخص‌ها بروز پدیده سندرم شی درخشان بسیار بعید است.
«سندرم شئی در خشان به عارضه‌ای اطلاق می‌شود که یک فرد یا افراد یک سازمان، چنان مقهور پدیده سیاسی و اجتماعی می‌شوند که فراموش می‌کنند که قرار بوده برای سازمان خود هدفگذاری و برنامه‌ریزی کنند و سازماندهی و کنترل عملیات داشته باشند.»
به نظر می‌رسد، این واژه بعد از آن به عرصه بازار سرمایه کشور راه یافته که تعدادی از فعالان بازار سهام به مبحث مذاکرات هسته‌ای بیش از حد لازم وزن قائل شده‌اند که در اینصورت، موضوع مذاکرات هسته‌ای در بازار سهام به شئی درخشان تبدیل شده است.
مدیرعامل شرکت کارگزاری امین آوید، با بیان اینکه پس از توافقات و بازگشت حالت عادی به بازار سرمایه، افت و خیزهایی در بازار سهام وجود خواهد داشت، اذعان داشت که البته سیر نزولی شاخص‌ها همانند گذشته تکرار نخواهد شد.
شهیدی، با تاکید بر اینکه پس از توافقات باید متن توافقنامه مورد بررسی قرار گیرد تا موانع پیش‌رو بهتر مورد نقد قرار گیرد، گفت که در اینصورت اثرات واقعی این توافقات بر بازار سرمایه هم معلوم خواهد شد.
وی، درباره تاثیر آزادسازی ارزهای بلوکه شده بر بازار سرمایه هم گفت که این ارزها در شریان‌های اصلی اقتصاد کشور به جریان خواهد افتاد اما نمی‌توان تاثیر آن را بر بازار سرمایه رد کرد.