kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

کوتاه از شهرستان ها


مرمت قنات
سمنان- خبرنگار کیهان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از اتمام عملیات مرمت و لایروبی 9 رشته قنات در بخش‌های تحت پوشش این شهرستان خبر داد.عباسعلی کردی گفت: مبلغ دو میلیارد و 450 میلیون ریال اعتبار بلاعوض برای مرمت و بازسازی 12 رشته قنات اختصاص یافته بود که در ماه گذشته عملیات مرمت 9 رشته پایان یافت.وی افزود: کار مرمت، لایروبی و پالانه‌ریزی سه رشته دیگر نیز با پیشرفت 80 درصد در حال اجرا است.
اختصاص قیر رایگان
اصفهان- خبرنگار کیهان: مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص قیر رایگان به راه‌های روستایی و محورهای عبوری شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در این استان خبر داد.حجت‌الله غلامی در حاشیه نشست مشترک به مسئولان شهرستان برخوار اعلام داشت: طبق قانون، قیر علاوه بر جاده‌های روستایی به محورهای عبوری از شهرها زیر 20 هزار نفر جمعیت نیز به طور رایگان تخصیص می‌یابد.در این نشست فرماندار شهرستان برخوار گفت: عمده مشکلات شهرستان در این حوزه، ترانزیت جاده‌ای است و بیشتر محورهای ارتباط این منطقه نیاز مبرم به روکش آسفالت دارد.
برگزاری محفل انس با قرآن
ساری- خبرنگار کیهان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 17 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی از کشور مصر در شهرهای مختلف استان برگزار شد. حجت‌الاسلام ستار علیزاده افزود: در این محافل از تلاوت قاریان،حافظان و گروه‌های همخوانی استفاده شد.
آزادی 96 زندانی مهریه
کرمانشاه- خبرنگار کیهان: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: 96 نفر از زندانیان مهریه از زندان آزاد شدند.محمدرضا عدالت‌خواه افزود: مهریه زندان ندارد و تنها در صورتی شخصی در خصوص مهریه راهی زندان می شود که متمکن ممتنع باشد یعنی مالی داشته باشد.وی قانون آیین دادرسی کیفری جدید را دگرگونی اساسی در سیستم قضائی عنوان کرد و گفت: در این قانون ضابطین، ضابطه‌مند شده‌اند و دادگاه‌ها با عناوین کیفری 1 و کیفری 2 به جرائم رسیدگی می‌کنند. از طرفی یکی از مهمترین مزایای آن بحث میانجیگری است.
مسدود شدن دارایی شهرداری اهواز
اهواز-خبرنگار کیهان: استاندار خوزستان گفت: سوم مرداد ماه امسال آخرین مهلت پرداخت بدهی دستگاه‌ها به آموزش و پرورش استان است.عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش خوزستان موظف است تا مهلت مقرر، لیست مطالبات خود را از شرکت‌ها، نهادها و دستگاه‌های دولتی به استانداری ارائه کند. وی تصریح کرد تمام شرکت‌های بدهکار تا تاریخ فوق نسبت به ارائه مدارک پرداختی خود به آموزش و پرورش اقدام کنند در غیر این صورت حساب‌هایشان مسدود شده و در صورت عدم ارائه مدارک لازم، مبلغ بدهی آنان از حسابشان برداشت و به حساب آموزش و پرورش استان واریز خواهد شد که در همین راستا نیز 11 میلیارد تومان از دارایی‌های شهرداری اهواز مسدود شده است.آموزش و پرورش استان خوزستان حدود 230 میلیارد تومان از شرکت‌ها، نهادها، دستگاه‌های استان و شهرداری اهواز مطالبه دارد.
اطعام معلولان ذهنی
چناران- خبرنگار کیهان: یک خیر نوع دوست 48 مددجوی کم‌توان ذهنی ساکن در مرکز خیریه نگهداری و توانبخشی دختران رحمان خیرآباد چناران را اطعام کرد.در این مرکز دختران معلول ذهنی بالای 14 سال نگهداری می‌شود.
صیادی شغل پرخطر
هندیجان- خبرنگار کیهان: نماینده مردم ماهشهر امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: صیادی شغل پرخطری است و باید تحت عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور ثبت شود. حبیب آقاجری افزود: صیادان باید تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند و بنزین مصرفی آنها طبق قانون مصوب دولت از هر لیتر هزار و 35 به هزار تومان کاهش یابد.
موانع ثبت جهانی ماسوله
رشت- خبرنگارکیهان: مدیر پایگاه ملی شهرک تاریخی ماسوله اظهار داشت: این شهرک به دلیل دارا بودن ساختارهای منحصر به فرد معماری، شهرسازی، منظری و اجتماعی نامزد ثبت جهانی یونسکو شد از این‌رو از سال 1390 ثبت جهانی این شهرک تاریخی در دستور کار قرار گرفت اما نبود مدیریت یکپارچه شهری و وجود چند ساختمان تجاری در حریم فضای سبز آن مانع جهانی شدن شهرک تاریخی ماسوله شده است.مصطفی پورعلی افزود: برای رفع این مشکل در مرحله اول پیشنهاد شده است دو ساختمان اداره برق و مخابرات این شهرک به‌طور موقت برای 3 تا 5 سال به داخل بافت ماسوله انتقال داده شود تا با تخریب این دو بنا هم بخشی از حریم فضای سبز ماسوله آزاد شود و هم می‌توان از حریم آزاد شده به عنوان پارکینگ عمومی استفاده کرد.
فرسودگی بیمارستان‌های خوزستان
اهواز- خبرنگار کیهان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه متوسط عمر بیمارستان‌های خوزستان 18 سال و پایین‌تر از نرم کشوری است، گفت: پس از انقلاب هیچ یک از بیمارستان‌های استان حتی رنگ هم نشده است. اسماعیل ایدنی افزود از مصوبات سفرهای دولت دهم احداث بیمارستان‌های جایگزین برای بیمارستان‌های ابوذر، سوانح و سوختگی طالقانی اهواز و بیمارستان سوسنگرد است که مسئولیت اجرای بیمارستان ابوذر با بنیاد مستضعفان و بیمارستان سوسنگرد با مناطق نفت‌خیز جنوب و طالقانی با شرکت ملی حفاری و فولاد است که تاکنون تنها بیمارستان سوسنگرد 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سایر بیمارستان‌ها پیشرفت چشمگیری نداشته‌اند. وی اعتبار موردنیاز برای تکمیل این سه پروژه را 175 میلیارد تومان عنوان کرد.
احداث خوابگاه دانشجویی
ساری- خبرنگار کیهان: خوابگاه دانشجویی دختران در مجتمع دانشگاهی پیامبراعظم(ع) با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه در ساری کلنگ‌زنی شد.این خوابگاه در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع و در سه طبقه با 200 اتاق 4 نفره احداث می‌شود.اعتبار این پروژه رفاهی دانشجویی که در فاز اجرایی قرار گرفت حدود 120 میلیارد ریال برآورد شده است.
مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز
بناب- خبرنگار کیهان: فرماندار بناب از مسدود شدن 11 حلقه چاه آب غیرمجاز با دستور قضایی در سال جاری خبر داد و گفت: در راستای حفاظت از منابع آبی 48 حلقه چاه غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که با صدور حکم نسبت به حذف آنها از چرخه برداشت منابع آبی اقدام خواهد شد.ولی‌الله فرج‌اللهی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بناب گفت: در اثر مسدود شدن این چاه‌ها 132 هزار مترمکعب آب در منابع زیرزمینی ذخیره شده است.وی همچنین با اشاره به وجود 4 هزار و 700 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان بناب گفت: با هیچ‌گونه اغماضی با تاراج‌کنندگان منابع آبی برخورد خواهیم کرد و دستگاه قضایی نیز رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها را در اولویت قرار داده است.
تبدیل کاروانسراها به مراکز اقامتی
رشت- خبرنگار کیهان: شهردار رشت در دیدار با مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: تبدیل کاروانسراهای موجود در بازار این شهر به مراکز اقامتی باعث رونق گردشگری می‌شود و زمان ماندگاری گردشگران را در رشت افزایش خواهد داد. ثابت‌قدم تصریح کرد: امتداد پیاده‌راه فرهنگی در مسیرهای باقی مانده شهر رشت نمی‌تواند در توسعه گردشگری به تنهایی موثر باشد. لذا مرمت کاروانسراهای این شهر با رعایت اصول معماری بناهای تاریخی می‌تواند به رونق گردشگری کمک کند.
آغاز برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت
همدان- خبرنگار کیهان: طی مراسمی با حضور مسئولان استان همدان برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان آغاز شد. مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: این برنامه‌ها در 517 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان اجرا می‌شود.  برپایی کلاس‌های قرآن و معارف، هنری فرهنگی و اعزام به اردوها از جمله این برنامه‌هاست. هادی فیض‌منش افزود: پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال، 80 هزار نوجوان و جوان از برنامه‌های کانون‌های مساجد استان استفاده کنند.
صدور 203 هزار سند
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: سند 203 هزار و 433 واحد مسکونی روستایی صادر شده است. قربان محمدی افزود: بیش از 189 هزار سند مربوط به روستاهای بیش از 20 خانوار است. وی گفت: بیش از 13 هزار سند نیز مربوط به شهرهایی است که جمعیت آنها کمتر از 25 هزار نفر است.