kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
روحانی در ضیافت افطار با اساتید دانشگاه‌ها:

دوران انقلاب و احساسات گذشته است!

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: امروز 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و دیگر دوران احساسات سپری شده و باید واقعیات را تبیین کنیم تا جامعه ما بداند که در دنیا چه خبر است و چگونه باید با دنیا تعامل کنیم.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در ضیافت افطار با اساتید دانشگاه‌ها با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان امیرالمؤمنین حضرت علی (ع)، ائمه اطهار(ع)را بهترین استادان برای زندگی و علم و دانش‌آموزی معرفی کرد و گفت: مروری بر زندگی و سیره ائمه(ع) به خوبی به ما می‌آموزد که چگونه باید زندگی کنیم و چگونه باید علم را فراگرفته و دانش تولید کنیم.
وی اظهارداشت: رفتار امیرالمؤمنین(ع) در قبال قاتل خویش آن هم در حالی که فاصله اندکی با شهادت دارد، به ما درس زندگی می‌دهد و ایشان پس از رسول گرامی اسلام(ص) بزرگترین استاد، برای جامعه بشری هستند.
روحانی با بیان اینکه در تاریخ نظیر ندارد که کسی در آخرین لحظات زندگی‌اش به فرزندانش توصیه کند که با قاتل من به عدالت رفتار کنید، تاکید کرد: دانشگاهی که ما می‌خواهیم همین است؛ دانشگاه اعتدال که نه سیاست را کنار می‌گذارد و نه غرق در سیاست می‌شود و نه اخلاق را کنار می‌گذارد و نه به بهانه اخلاق مانع آزادی می‌شود. مسیر رسیدن به این دانشگاه را امیرالمؤمنین(ع) برای ما تعریف و تبیین کرده است.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصریح به اینکه آرزوی ما پیروی از حضرت علی(ع) و شیعه ایشان بودن است، ابراز داشت : شما اساتید باید با قلم، بیان و تدریس ، حقایق را برای مردم بازگو کنید. بروز شرایط احساسی پس از هر انقلاب طبیعی است، اما امروز 36سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و دیگر دوران احساسات سپری شده و باید واقعیات را تبیین کنیم تا جامعه ما بداند که در دنیا چه خبر است و چگونه باید با دنیا تعامل کنیم و مدارا کردن و ایجاد فضای آزاد عادلانه و رودرروی هم قرار نگرفتن را بیاموزیم.
روحانی خاطر نشان ساخت: روزی که مذاکرات به سرانجام مطلوب برسد، خواهید دید که فرزندان دلاور شما چگونه در این مصاف و در برابر قدرت‌های جهان ایستاده و مذاکره کردند. خدا را گواه می‌گیرم که هر وقت متن لحظه به لحظه مذاکرات را دیدم به سهم خودم مغرور شده و مباهات کردم که چگونه فرزندان دلاور شما به خوبی از عزت و حقوق ملت دفاع کردند و پس از این نیز دفاع خواهند کرد تا خیرات و ثمرات آن نصیب ملت شود.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه نباید صرفا مرکز تولید کتاب و مقاله باشد، تاکید کرد: دانشگاه مطلوب دانشگاهی است که برای اداره مطلوب جامعه مدیر تربیت کند. دانشگاه باید کمک و حامی دولت در اداره کشور بوده و بتواند با کارآفرینی و تولید علمی که منتج به تولید ثروت و قدرت شود، نیازهای جامعه را برطرف کند.