kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
میقات قدس

دخترم! گریه نکن، تنهایت نمی‌گذاریم

گریه‌های کودکان مظلوم فلسطینی که ناامید از کمک‌های سران مرتجع عرب که این روزها دست در دست استکبار و استعمار جهانی دستشان تا مرفق به خون مظلومین و محرومین منطقه آلوده است دل‌ها را می‌لرزاند آن گاه که ندای یاللمسلمین سرداده می‌شود ولی گوش شنوایی میان سران عرب آن را نمی‌شنود.



تلاش می‌کنند تا فلسطین فراموش شود، به یمن حمله می‌کنند و اسرائیل وار کودکان را می‌کشند ولی هیهات که فلسطین مسئله اصلی و نخست جهان اسلام فراموش شود هر چند سعودی‌ها دست در دست صهیونیست‌ها در فراموشی این مسئله اساسی بکوشند ملت‌های مسلمان و در یک کلام مستضعفین قدس، فلسطین و کودکان به خون غلطیده قبله گاه اول مسلمین را فراموش نخواهند کرد.
روز قدس تلاش برای فراموشی فلسطین را
 ناکام می‌گذارد
در حالی که قدرت‌های استکباری در تلاش هستند با سوء استفاده از بحران‌های دست‌ساز خود در جهان اسلام چون داعش و حمله عربستان به یمن مسئله اساسی جهان اسلام یعنی فلسطین را به فراموشی بکشانند در آستانه روز جهانی قدس مراجع، علما، دستجات و گروه‌های مختلف خواستار حضور هرچه با شکوه‌تر مردم در راهپیمایی روز جمعه شدند تا مشخص شود آزادی قدس مسئله اساسی جهان اسلام است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید تاکید کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس به عنوان عبادت بر همه لازم است.
وی در سخنانی گفت: آحاد ملت مسلمان باید به عنوان عبادت در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه روزقدس، از ابتکارات امام راحل (ره) است تصریح کرد: مسلمانان با شرکت در راهپیمایی روز قدس یکپارچه و یکصدا علیه اسرائیل شعار دهند و بدانند این کار اثر بسیار فوق العاده‌ای در سطح جهان خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی منطقه، اسرائیل در جایگاه امنی نشسته و مسلمانان را به جان هم انداخته است تاکید کرد: هیچ یک از برادران و خواهران دینی نباید غافل بشوند و بدانند راهپیمایی روز قدس امسال بسیار حساس است.
شرکت در راهپيمايي روز قدس بر همه لازم است
آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید نیز در آستانه روز جهانی قدس گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس بر همه لازم است.
آیت الله نوری همدانی اسرائیل را غده سرطانی منطقه و دست نشانده آمریکا و انگلیس دانست و تصریح کرد:تا این پایگاه صهیونیستی در منطقه وجود دارد منطقه خاورمیانه رنگ آسایش را نخواهد دید.
وی افزود: مسلمانان باید در روز قدس با قدم‌های استوار حرکت کنند و مرگ بر اسرائیل،آمریکا و انگلیس سر دهند و به جهانیان بفهمانند تا قدس آزاد نشود این حرکت و خیزش ادامه خواهد داشت.
آیت الله نوری همدانی خیزش مردم در روز قدس را سال به سال پر شکوهتر عنوان کرد و افزود: این حرکت‌های مردمی، رژیم کودک کش را هر روز ضعیف‌تر می‌کند.
آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید نیز تاکید کرد: لازم است همه مسلمانان در روز قدس برای تجلی وحدت و یکپارچگی و برای آزادی قدس در راهپیمایی روز جمعه شرکت کنند.
بیانیه احزاب، سازمان‌ها و گروه‌ها
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با دعوت از آحاد مختلف ملت انقلابی و بصیر ایران و دیگر ملل اسلامی برای شرکت گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس، مسئله فلسطین، وحدت و یکپارچگی علیه جاهلیت مدرن و پیگیری راهبرد نابودی دشمن مشترک ـ یعنی رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی ـ را اولویت اول جهان اسلام دانست.
در بخشی از بیانیه سپاه آمده است: رویای تشکیل «خاورمیانه بزرگ» و «اسرائیل از نیل تا فرات» در صحنه‌ای معکوس به تقویت راهبرد دفع غدّه سرطانی رژیم صهیونیستی و تحقق آرمان آزادی قدس و تشکیل «فلسطین از بحر تا نهر» تعبیر شده است.
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در بیانیه‌ای آحاد امت مسلمان را به شرکت در راهپیمایی با شکوه روز قدس دعوت کرد.
در بخشی از بیانیه جامعه مدرسین آمده است: مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با الهام از مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و زیرلوای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی، از آحاد امت مسلمان برای شرکت در راهپیمایی این روز با شکوه دعوت می‌کند و با شعار «روز جهانی قدس، تجلی آرمان فلسطین، فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک‌کشی از غزه تا یمن» بار دیگر بانگ نفرت و انزجار مسلمانان، از این همه درنده خویی و جنایت و سکوت آلوده به تزویر مدعیان حقوق بشر، را طنین انداز خواهد کرد. ان‌شاءالله این حضور پرشکوه، قلب انباشته از زخم مادران و کودکان مظلوم و بی‌پناه یمن و غزه را مرهم نهد و مشتی آهنین بر پیکر پلید و پوشالی این غاصبان عصیانگر فرود آورد.
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نیز در بیانیه‌ای از تمامی مسئولان دعوت کرد تا همپای ملت انقلابی ایران و تمامی آزادگان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.
ستاد کل نیروهای مسلح نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: ملت ایران بادرک و فهم راهبردی از اهمیت روز جهانی قدس و با احساس مسئولیت در قبال مظلومیت عراق، سوریه و یمن همچنان در خط مقدم حمایت از مقاومت اسلامی و آزادی قدس خواهد بود‬.
در بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران آمده است: امروز هر چه افسوس بخوریم سزاوار است، چرا که بار دیگر شاهد هم‌کاسگی آل سعود با شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل وحشی و غاصب، آن هم با هم پیمانی و سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر و کشورهای غربی، برای رسیدن به اهداف شوم خود در منطقه هستیم. امروز مظلومیت یمن نیز دست کمی از مظلومیت فلسطین ندارد. شکی نیست که امروز آل سعود همان آل یهود و اذناب صهیونیست‌ها هستند. وزارت امور خارجه نیز توجه داشته باشد، تمام توان دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید در خدمت مستضعفین جهان بخصوص مردم مظلوم فلسطین و یمن باشد.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: سرزمین‌های اشغالی فلسطین یکی از مهمترین و برجسته‌ترین مصادیق وقوع ظلم و جنایت علیه انسان‌ها پس از جنگ جهانی دوم است.
در این بیانیه آمده است: فریادهای ملل مختلف در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و سایر ستمدیدگان به زودی ببار نشیند و رهایی ستمدیدگان  و تحقق کامل حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین وسایر مظلومان عالم از جمله ملت یمن را شاهد باشیم.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در بیانیه‌ای با اشاره به لزوم توجه همه ملت‌های اسلامی به مسئله فلسطین، نامگذاری روز جهانی قدس را حرکتی هوشمندانه برای مقابله با غارتگران بین‌المللی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.
حزب موتلفه اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس بر لزوم ابراز انزجار از وجود غده سرطانی اسرائیل در قلب دنیای اسلام تاکید کرد.
دعوت شخصیت‌ها
مجتبی رحماندوست رئیس فراکسیون فلسطین و مقاومت اسلامی مجلس شورای اسلامی (فراگیر‌ترین فراکسیون) طی بیانیه‌ای از عموم مردم ایران اسلامی برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه «حضور مردم در روز قدس سیاست‌های آمریکا را با شکست مواجه می‌کند» گفت: اصولا یکی از استرات‍‍ژی‌های غرب با همکاری رژیم صهیونیستی، عربستان و دیگر عوامل آمریکا در منطقه این است که مسئله فلسطین را به یک موضوع کم اهمیت برای جهان اسلام تبدیل کنند.
محمدرضا محسنی‌ثانی رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با فارس اظهار داشت: موضوع حمایت از فلسطین و مقاومت اسلامی در منطقه سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر حضورپرشور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: ما باید یکبار دیگر علاقه‌مندی خود به مردم فلسطین و همچنین انزجار از اسرائیل را به نمایش بگذاریم.
آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نیز ضمن دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، گفت: در حقیقت راهپیمایی روز قدس شکستن کاخ شیشه‌ای مستکبران جهان است و امروز جان دنیای استکبار رژیم غاصب صهیونیسم است و هر مرگ بر اسرائیل مسلمانان سنگی بر شیشه عمر این مستکبران است و این در درگاه الهی عبادتی بزرگ است.
آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز  با تأکید بر این‌که هر چه زمان می‌گذرد رژیم صهیونیستی با نقشه و توطئه جدیدی در رابطه با منطقه و شرایط منطقه نقش منفی خود را ایفا می‌کند، گفت: مردم باید در روز قدس با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به وظیفه خود در برابر جهان اسلام عمل کنند و بی‌شک این حرکت یک تکلیف شرعی است.
فرد فرد فلسطینی‌ها طالب مبارزه با اسرائیلند
همچنین به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر رمضان شریف در نشست خبری به برنامه‌های روز جهانی قدس امسال اشاره کرد و افزود: اگر روزی در فلسطین برخی سردمداران مبارزه بودند امروز به علت برخی مسائل شاهدیم فرد فرد فلسطینی‌ها انگیزه مبارزه با رژیم صهیونیستی را در حد اعلاء دارند و در واقع این انگیزه در نسل سوم نهادینه شده است.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس کشور با بیان اینکه امسال سی و هفتمین حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس است افزود: در ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب دو راهپیمایی ملی و سراسری در کشور انجام می‌شود که یکی 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دیگری سالروز جهانی قدس است.
رمضان شریف افزود: یکی از مهمترین محورهای عملیاتی و روانی و راهبرد قطعی رژیم صهیونیستی این بود که مسئله اشغال فلسطین مشمول مرور زمان و از اذهان عمومی محو و به فراموشی سپرده شود.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس کشور به آثار نامگذاری روز قدس اشاره کرد و گفت: تلاش برای به فراموشی نسپردن اشغال فلسطین از جمله این آثار است که این نامگذاری مانع از فراموش شدن اشغال فلسطین می‌شود.