kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶

حوادث کوتاه از کشور

خزر 4 قربانی گرفت
ساری - خبرنگار کیهان:سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران گفت: روز جمعه 4 نفر در سواحل ایزدشهر، عباس‌آباد و رامسر دریای خزر جان باختند.
ذکریا اشکپور مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران افزود: دو برادر 28 و 30 ساله اهل تهران در ساحل ایزدشهر مازندران، یک زن24 ساله سوادکوهی در ساحل عبا‌س‌آباد و یک نوجوان 15 ساله اهل آستانه اشرفیه در سواحل رامسر غرق شدند.
نزاع خونین 2 راننده
اردبیل - فارس: بر اساس اعلام نیروی انتظامی شهرستان گرمی، اختلاف بر سر محصولات کشاورزی و نزاع دو راننده کمباین در روستای «یدی قارداش‌لار» بخش مرکزی گرمی منجر به چاقوکشی و مرگ یکی از آنها شد.
در این حادثه یک زن از نزدیکان نزاع‌کنندگان پس از شنیدن خبر درگیری و کشته شدن یکی از آنها سکته و فوت کرد.
واژگونی وانت نیسان حامل مسافر
رشت - فارس: فرمانده پلیس راه گیلان روز گذشته از واژگونی یک دستگاه خودرو وانت بار حامل مسافر در یکی از جاده‌های این استان خبر داد.
مهیار رستگار گفت: در اثر این حادثه یکی از مسافران زن جان خود را از دست داد و چند نفر دیگر مصدوم شدند.
درگذشت قهرمان بوکس در تصادف رانندگی
قائم‌شهر - خبرنگار کیهان: قهرمان بوکس و داور بین‌المللی بوکس جمهوری اسلامی در اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.
پرویز کشوری چهره نام‌آشنای بوکس کشور روز جمعه در مسیر حرکت به محل ورزش‌های همگانی در جاده نظامی قائم‌شهر با خودرو پراید، با یک دستگاه خودرو وانت نیسان برخورد کرد، و در اثر شدت مصدومیت درگذشت.
کشف 10 کیلو شیشه
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی به همراه پسرش اقدام به حمل یک محموله ماده روانگردان شیشه از غرب کشور به استان‌های مرکزی کشور کرده است، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه دردستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان قرار گرفت.
سرتیپ مهدیان‌نسب افزود: با استقرار تلاش‌های اطلاعاتی صورت گرفته و تعامل برقرار شده با پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی فرد تحویل دهنده ماده روانگردان و همچنین حمل کننده آن در استان آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند.
وی ادامه داد: پس از انتقال خودرو به اداره پلیس، مقدار 10 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه کشف شد.
جاسازی تریاک در بطری‌های نوشابه
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح‌های مقابله‌ای این فرماندهی درباره قاچاق مواد مخدر ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نایین حین گشت‌زنی در محور یزد - نائین حد فاصل 10 کیلومتری ایست و بازرسی شهید شرافت به یک دستگاه کامیونت که در کنار جاده درحال استراحت بود مشکوک و با هماهنگی مقام قضایی از آن بازرسی به عمل آوردند.
سرتیپ آقاخانی افزود: ماموران در بازرسی از خودرو مذکور مقدار نیم تن تریاک را که در پوشش بطری‌های نوشابه به شکلی ماهرانه در خودرو جاسازی شده بود کشف و توقیف کردند.
وی ادامه داد: در این عملیات خودرو کامیونت توقیف و راننده و سرنشین دیگر آن دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
توقیف پراید با 31 کیلو حشیش
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرماندهی انتظامی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی به نام «حسن- ب» اهل استان گلستان در امر ورود مواد مخدر در سطح وسیع، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرماندهی انتظامی شهرستان نکا قرار گرفت.
سرهنگ پهلوانی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با هماهنگی قضایی و همکاری ماموران کلانتری 12 شهرستان نکا در عملیاتی مشترک در ساعت 1 و 37 دقیقه روز جمعه متهم را حین تردد با یک دستگاه خودرو پراید در محور هراز شناسایی کردند.
وی ادامه داد: راننده خودرو با مشاهده ماموران قصد فرار داشته که ماموران با اخطار ایست و تیراندازی، خودرو را متوقف کردند.
پهلوانی تاکید کرد: ماموران پس از دستگیری متهم در بازرسی از خودرو وی موفق شدند، 31 کیلو و 500 گرم مواد مخدر حشیش را کشف و ضبط کنند.
کلاهبرداری به بهانه ازدواج
شیراز- فارس: رئیس پلیس فتای فارس گفت: زن جوانی با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مدعی شد از طریق شبکه اجتماعی «واتس آپ» با مردی در یکی از استان‌های کشور آشنا شده که پس از مدتی به وی وعده ازدواج داد.
سیدموسی حسینی افزود: شاکیه در ادامه سخنانش اعلام کرد با گذشت زمان این ارتباط‌ها نزدیک‌تر و به شبکه اجتماعی اسکایپ کشیده شد.
وی ادامه داد: این قضیه تا آنجا پیش رفت که متهم از خانم جوان خواست هدایایی را که در این دوران برای یکدیگر خرید کرده‌اند از طریق پایانه مسافربری برای هم ارسال کنند.
حسینی یادآور شد: شاکیه اقدام به ارسال این هدایا با ارزشی بالغ بر 30 میلیون ریال کرده اما متهم از ارسال هدایا خودداری و با دریافت کالا ارتباط خود را با وی قطع کرده است.
رئیس پلیس فتا فارس تاکید کرد: با تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را برای شناسایی متهم آغاز و در نهایت وی را که زنی 30 ساله بود دستگیر کردند.
برخورد با سارقان احشام
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد گفت: در پی به سرقت رفتن 380 راس احشام در یکی از ارتفاعات شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ گودرزی افزود: ماموران با توجه به اطلاعات کسب شده و اقدامات نامحسوس، موفق شدند دو نفر متهم را شناسایی و آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.
وی با بیان اینکه کلیه احشام مسروقه کشف و تحویل مالباخته شد ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرده و به مرجع قضایی معرفی شدند.
قاچاقچیان هزار راس گوسفند دستگیر شدند
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: ماموران پاسگاه «ماهیدشت» حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی در حوالی روستای «ریزوند» به چند دستگاه سایپا مشکوک شدند که بدون توجه به دستور توقف پلیس با افزایش سرعت و خروج از جاده اصلی فرار کردند.
سرهنگ عزیزی افزود: با تلاش ماموران یکی از خودروهای متواری شده در حوالی روستای «قیماس» توقیف شد و در بازرسی از آن 15 راس گوسفند شاخدار نژاد سوری کشف شد.
وی ادامه داد: با دستگیری متهم و اعترافات وی و همدستش تحقیقات و بازجویی‌ها وارد مرحله تازه‌ای شد و قاچاقچیان به محل نگهداری احشام اعتراف کردند.
عزیزی تصریح کرد: با تشکیل تیم ویژه و هماهنگی قضایی محل شناسایی شد و مورد بازرسی قرار گرفت و یکی دیگر از قاچاقچیان دستگیر و تعداد یک هزار و 152 راس گوسفند قاچاق دیگر هم کشف شد.
وی تاکید کرد: در مجموع یک هزار و 167 راس گوسفند قاچاق از نوع نژاد سوری کشف و سه نفر قاچاقچی در این رابطه دستگیر شدند.