kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
رئیس پلیس راهور ناجا:

2 مدل اسکانیا برای شماره‌گذاری تایید شدند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از تایید دو مدل اتوبوس اسکانیا برای شماره‌گذاری خبر داد.

سردار تقی مهری در نشستی با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شماره‌گذاری اسکانیا گفت: تولید اسکانیا در کشور از اواسط سال 92 به دلیل حوادثی که برای آن پیش آمد با پیگیری‌های پلیس و کارشناسان متوقف شد، اما اخیرا از سوی سازمان استاندارد و وزارت صنعت، دو مدل جدید آن به ما معرفی شده و پلیس هم مجوز شماره‌گذاری دو مدل 4212 مارال و درسا را تایید کرده است.
وی ادامه داد: این دو مدل تغییر کرده و مستحکم‌تر شده و عایق‌بندی و سیستم برق‌رسانی آنها بهتر شده است و در این دو مدل از باک‌هایی که استاندارد خود اسکانیاست، استفاده شده است.
سردار مهری در عین حال گفت: البته ما همچنان نسبت به مدل‌های قبلی دغدغه داریم و از محل خط تولید این اتوبوس‌ها بازدید می‌کنیم، مخصوصا مدل 4212 کلاسیک که نقص‌های آن باید مرتفع شود.
رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به ایسنا افزود: تنها دو مدل اسکانیا که گفته شد شمار‌ه‌گذاری می‌شوند و مابقی همچنان مجوزی برای شماره‌گذاری ندارند.
به گفته سردار مهری، این دو مدل اتوبوس اسکانیا بین شهری هستند.
به گفته سردار مهری، 70 درصد کشته‌ها در صحنه تصادفات اتوبوس‌ها در سه ماهه امسال مربوط به اسکانیاست. این درحالی‌ است که تنها 10 درصد کل اتوبوس‌های کشور و 15 درصد اتوبوس‌های بین‌شهری اسکانیاست!وی در ادامه با اشاره به پیش‌رو بودن لیالی قدر و روز قدس گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در لیالی قدر برنامه‌های خاصی دارد و در تمام محل‌هایی که این مراسم‌ برگزار می‌شود، تمهیدات خاصی را پیش‌بینی کرده و امیدواریم امسال هم شاهد همکاری مردم باشیم.
رئیس پلیس راهور ناجا درباره روز قدس نیز گفت: یک‌سری محدودیت و ممنوعیت تردد در این روز در اطراف مصلی‌ها و محل‌های برگزاری نماز وجود دارد که اعلام خواهد شد.
وی تاکید کرد: در راهپیمایی روز قدس با موتورسیکلت‌هایی که وارد جمعیت شوند، برخورد می‌شود.