kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۶۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴

راهپیمایی مردم قطیف عربستان در همبستگی با شیعیان کویت

اهالی قطیف در عربستان با برپایی تظاهرات ضمن محکوم کردن حملات جمعه گذشته تکفیری‌ها به مسجد امام صادق(ع) کویت با شیعیان این کشور اعلام همبستگی کردند.

اهالی قطیف در عربستان با برپایی تظاهرات ضمن محکوم کردن حملات جمعه گذشته تکفیری‌ها به مسجد امام صادق(ع) کویت با شیعیان این کشور اعلام همبستگی کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شیعیان عربستان یکشنبه شب در استان «قطیف» تظاهرات کردند. این تظاهرات برای اعلام همبستگی با شیعیان کویت بود که روز جمعه گذشته هدف حمله تروریستی قرار گرفتند.
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات اعلام کردند: «کسانی که در بمب‌گذاری‌های قطیف و کویت جانشان را از دست دادند، برای آرمان واحدی شهید شدند.» این در حالی است که در مراسم تشییع شهدای کویت که عصر شنبه با حضور شمار زیادی از اقشار مختلف مردم این کشور برگزار شد، تابلویی به چشم می‌خورد که بر روی آن نوشته شده بود: «از قطیف به کویت؛ شهدای شما، شهدای ما هستند و دشمن ما یکی است». در بمب‌گذاری مسجد شیعیان در شهر کویت، 27 نفر شهید و 222 نفر زخمی شدند که تروریست‌های داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفتند. چند هفته پیش نیز در بمب‌گذاری مشابهی در استان قطیف، 21 نمازگزار شهید شدند.
مقتدا صدر در کویت
در همین ارتباط «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر عراق طی سفری به کویت با شیخ «صباح احمد جابرالصباح» امیر این کشور دیدار و حمله گروهک تکفیری داعش به مسجد امام صادق(ع) را محکوم کرد. صدر به دولت و ملت این کشور نیز تسلیت گفت.
از سوی دیگر نشست فوری اتحادیه عرب برای بررسی پیامدهای تروریسم در منطقه دیروز در اردن برگزار شد. به گزارش فارس، این نشست در سطح نمایندگان دائمی کشورهای عضو اتحادیه و به ریاست اردن برای بررسی تحولات اخیر از جمله حمله تروریستی به مسجد امام صادق‌(ع) و هتل «سوسه» در تونس و به درخواست این دو کشور برپا شد. برخی کشورهای عضو اتحادیه عرب مثل عربستان و قطر از حامیان اصلی تکفیری‌ها هستند.
بعد از حملات تروریستی اخیر در تونس نیز «ناجم الغرسلی»، وزیر کشور تونس عنوان داشت: «ما آمادگی خود را به وزارت گردشگری اعلام کرده‌ایم و قرار است 1000 نیرو را برای مراقبت از مناطق گردشگری و سواحل تونس مستقر کنیم و این اقدام از سوی نهاد نخست‌وزیری و ریاست جمهوری اجرا و پیگیری می‌شود.»
در همین حال، منابع سیاسی تونسی از امکان اعلام «حالت فوق‌العاده» تا زمان بهبود اوضاع امنیتی این کشور خبر دادند.
 در حمله تروریستی به یک هتل گردشگری در تونس دستکم ۲۷ نفر کشته شدند. اکثر قربانیان این حادثه غربی بودند. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.