kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶

محکومیت جنایت کشتار شیعیان کویت از سوی مراجع تقلید

مراجع عظام تقلید با صدور پیام‌های جداگانه، ضمن محکوم کردن و تسلیت اقدام تروریستی علیه شیعیان در مسجد امام صادق(ع) کویت، تأکید کردند که مستکبرین و صهیونیست‌ها و ایادی منطقه‌ای‌شان با این کشتار به اهداف شوم خود نخواهند رسید بلکه موجب همبستگی بیش از پیش بین مسلمانان خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله مکارم شیرازى در بخش‌هایی از پیام خود آورده است: جنایت فجیعى که در کویت به دست گروه‌هاى تکفیرى بیگانه از اسلام و بشریت رخ داد و جمع کثیرى از برادران و خواهران عزیز ما را به خاک و خون کشید نشان داد که گروه وحشى تکفیرى هیچ حدّ و مرزى را به رسمیت نمى‌شناسد، در ماه مبارک رمضان در خانه خدا، روز جمعه، در حال نماز کشتن افراد بی‌گناه حتى زنان و کودکان اوج بى‌رحمى و بى‌ایمانى و توحش است که تاکنون کمتر سابقه داشته است.
ما ضمن محکوم کردن شدید این جنایت بى‌سابقه و تسلیت به همه بازماندگان و همه برادران مسلمان اعم از شیعه و سنى و حتى غیرمسلمانان جهان، هشدار مى‌دهیم که در برابر این‌گونه حوادث سکوت نکنند و بدانند این جنایتکاران هرگاه میدان پیدا کنند به هیچ کس حتى کسانى که امروز آنها را تأیید مى‌کنند رحم نخواهند کرد و دامان خود آنها را نیز به زودى خواهند گرفت.
اگر مسلمین دست به دست هم بدهند به یقین ریشه‌کن کردن آنها کار مشکلى نیست و اگر امروز این کار را بکنند بهتر از فرداست.
همچنین در بخش‌هایی از پیام آیت‌الله نوری همدانی آمده است: ما ضمن محکوم کردن این جنایت خونبار به مستکبرین و صهیونیست‌ها و ایادی منطقه‌ای‌شان هشدار می‌دهیم که با این کشتار به اهداف شوم خود نخواهند رسید بلکه موجب همبستگی بیش از پیش بین مسلمانان خواهند شد.
در این رابطه آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله وحید خراسانی و آیت‌الله حکیم نیز ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه داعش، ابراز امیدواری کردند که خداوند منان همه بلاد مسلمین را از شر دشمنان و ظلم کافران محفوظ و مصون بدارد.
گفتنی است، روز جمعه یک عامل انتحاری که گفته می‌شود تابعیت سعودی داشته است، دست به جنایت بزرگی زد.
در این انفجار تروریستی که در مسجد امام صادق(ع) از بزرگ‌ترین مساجد کویت رخ داد شمار زیادی از نمازگزاران کشته و زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.