kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵

افشای عاملان لو رفتن عملیات‌های دوران دفاع مقدس(اخبار ادبی و هنری)

مستند «هفت نابخشوده» به كارگرداني مرتضي باقري شنبه‌شب با موضوع لو رفتن عملیات‌های جبهه اسلام در دوران دفاع مقدس پخش و با استقبال نسبتا خوب مخاطبان سیما مواجه شد.

به گزارش خبرنگار کیهان، پس از تشييع شهداي مظلوم غواص در تهران سوالي در اذهان پيدا شد كه آيا عمليات كربلاي چهار كه اين غواصان در آن شركت داشتند از قبل لو رفته و آيا فرماندهان از اين اطلاع دشمن خبر داشته‌اند يا خير؟ مستند «هفت نابخشوده» به قسمتي از اين پرسش‌ها به صورت غيرمستقيم  پاسخ داده و چگونگي اين امر را مشخص كرد كه چگونه اكثر عمليات‌هاي رزمندگان ايراني حتي عمليات‌هاي كاملا موفق ما از قبل لو رفته و به دشمن بعثي گزارش مي‌شده‌اند. اين مستند مجموعه‌ای از اسناد، تصاوير و فيلم‌هايي كه از سازمان‌هاي امنيتي عراق پس از سقوط صدام به دست آمده را افشا کرد و نشان داد که در هشت سال نبرد با دشمن بعثي، چه كساني به اين آب و خاك خيانت و چگونه رزمندگان و فرماندهانشان با تمامي اين دشواري‌ها و اطلاعات كامل دشمن باز هم توانستند عمليات‌هاي موفقي همچون والفجر هشت و كربلاي پنج را به سرانجام برسانند تا امروزه يك وجب از خاك كشورمان در دست دشمنانمان نباشد. هرچند كه اين مستند در اين بخش، تنها به خيانت‌هايي كه با نام ايراني انجام شده خواهد پرداخت و ارائه مستندات همكاري دول غربي و عربي با حكومت صدام در زمان جنگ به زمان ديگري موكول شده است.
گفتنی است، با وجودی که مستند «هفت نابخشوده» همزمان با سریال‌های ماه مبارک رمضان سیما روی آنتن رفت، اما با استقبال نسبتا خوبی مواجه شد.