kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
تیر داعش به سنگ خورد

حضور گسترده سنی‌های کویت در تشییع شهدای مسجد امام صادق(ع)

پیکر 27شهید حمله تروریستی به مسجد امام صادق(ع) کویت طی مراسمی باشکوه و با حضور شیعه و سنی تشییع شد.

به گزارش تسنیم، عصر شنبه مراسم تشییع شهدای «نماز و روزه» که روز جمعه گذشته و در پی انفجار تروریستی در مسجد امام صادق(ع) کویت به شهادت رسیدند، برگزار شد. شیعیان و اهل تسنن کویت یکپارچه در مراسم تشییع شهدای تروریسم تکفیری مشارکت کرده و تفکر تکفیری که زبانی جز خون نمی‌فهمند را رد کردند. شرکت کنندگان در این مراسم یکصدا شعار «لا اله الا الله محمد رسول الله» سر می‌دادند.
خبرنگار الجزیره انگلیسی که در این مراسم حضور داشت گفت: «اگر این حمله که یک مسجد شیعیان را هدف قرار داد، برای راه انداختن کشمکش مذهبی در کویت بود، باید گفت که نتیجه آن کاملا معکوس بوده چرا که شیعیان و سنی‌های کویت با طرد بسیار آشکار فرقه گرایی به یکدیگر نزدیک‌تر شده اند.»
روز جمعه بر اثر وقوع انفجار تروریستی در مسجد امام صادق(ع) واقع در منطقه «الصوابر» کویت، ۲۷ نفر از شیعیان  شهید و ۲۰۲ تن دیگر زخمی شدند که حال ۲۵ تن از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.
گفته می‌شود که ۲ هزار روزه‌دار برای ادای نماز جمعه به این مسجد رفته بودند. این حمله توسط یک عامل انتحاری سعودی در حین نماز صورت گرفت. گروه تروریستی و تکفیری داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته و نام فرد انتحاری را «ابو سلیمان‌الموحد» اعلام کرده است. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مقامات رسمی  کویت اعلام کرد که عامل انتحاری تبعه عربستان بوده است.
همچنین وزارت کشور کویت، شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، راننده خودروی عامل حمله انتحاری به مسجد «امام‌صادق(ع)» در کویت را بازداشت کرده است.
رایان کروکر: عربستان هدف بعدی داعش است
از سوی دیگر رسانه‌های غربی پیش‌بینی می‌کنند که داعش عملیات خود را در دوره آتی متوجه عربستان کند تا حکومت را از چنگ خاندان حاکم سعودی درآورده و خود آن را در دست بگیرد.
 به گزارش ایسنا، پایگاه ویژه رادیو صدای آمریکا در این باره نوشت: «بلندپروازی‌های داعش تنها به مرزهای سوریه و عراق و حتی لیبی منتهی نمی‌شود بلکه برای الحاق مناطق زیادی از کشورهای منطقه به مناطق تحت سیطره خود تلاش خواهد کرد.» این رسانه به نقل از «رایان کروکر» سفیر سابق آمریکا در عراق گفت: «هدف داعش تصرف شهر مکه و مدینه و تبدیل آنها به مقر پایتخت به اصطلاح «دولت اسلامی» خود است.» این اظهارات در حالی مطرح می شود که آل سعود، پدر معنوی داعش و حامی فعلی این تکفیری‌هاست.