kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴

تظاهرات ضد دولتی در تل‌آویو/ معترضان: نتانیاهو دزد است

هزاران نفر از مخالفان سیاست‌های اقتصادی دولت تل‌آویو، ضمن «دزد» خواندن نتانیاهو علیه وی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش تسنیم، به نقل از «یدیعوت آحارونوت»، هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به تسلط یک شرکت آمریکایی به ذخایر گازی رژیم صهیونیستی، در تل‌آویو دست به تظاهرات زدند.
تظاهرکنندگان با سر دادن این شعار که «نتانیاهو دزد است و دست به سرقت گازی زده است»، خواستار برکناری وی شدند یکی از تظاهرکنندگان گفت: «دولت نتانیاهو بدترین و زشت‌ترین دولت اسرائیل است.»
وی افزود: «دولت اسرائیل در حال دزدی از مردم است زیرا شرکت‌های گازی به دنبال سود هستند اما این سود به بهای از دست رفتن بودجه عمومی خواهد بود.»
یکی دیگر از تظاهرکنندگان اظهار داشت: «توافق صورت گرفته با شرکت آمریکایی آن هم به صورت غیرعلنی منافع مردم را تامین نمی‌کند. طرح فعلی، قدرت اقتصادی را در انحصار گروه‌های ذی‌نفع قرار داده که در این مورد شرکت‌های خارجی هستند.»
به اعتقاد معترضان این طرح باعث افزایش قیمت‌های گاز و در نهایت کاهش دوباره سطح زندگی خواهد شد.
رژیم صهیونیستی هفته اخیر با شرکت آمریکایی «دلک گروپ» قراردادی را به امضا رساند که طبق آن کنترل بخش عظیمی از میادین گازی سرزمین‌های اشغالی در اختیار این شرکت آمریکایی قرار می‌گیرد.
طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر تظاهرات متعددی علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و اعتراض علیه سیاست‌های اقتصادی وی صورت گرفته است اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مسبب فقر اقتصادی و بی‌عدالتی اجتماعی می‌دانند.
چندی پیش هم آفریقایی‌های یهودی‌تبار ساکن سرزمین اشغالی در اعتراض به تبعیض نژادی و بی‌عدالتی اجتماعی تظاهرات گسترده‌ای در تل‌آویو به راه انداختند که با سرکوب شدید نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی مواجه شد و ده‌ها نفر مجروح شدند.
سایر رویدادها
* گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای به تمامی مسیحیان ساکن قدس هشدار داد تا پایان ماه رمضان از این شهر خارج شوند در غیر این صورت سرشان بریده خواهد شد.
* وزیر دارایی سابق رژیم صهیونیستی خواستار بازداشت فعالان و شخصیت‌هایی شد که در ناوگان آزادی 3 با هدف شکستن محاصره غزه به سمت این منطقه در حرکت هستند.
* جنبش حماس درباره تشکیل یکجانبه دولت وفاق ملی به تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد.