kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۵۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
با افشاگری علیه یکدیگر

تشکیلات خودگردان واسرائیل به جان هم افتادند

درپی تشدید اختلافات میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی، دو طرف دست به افشاگری علیه یکدیگر زدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با شبکه«العربیه»، فاش کرد که روابط مشکوکی میان گروهک النصره (که در سوریه می جنگد) و رژیم صهیونیستی وجود دارد.
وی گفت: زمانی که می‌شنویم برخی از اعضای النصره در اسرائیل درمان می‌شوند پس چگونه می توان این معادله را با ارتباط نداشتن اسرائیل با گروهک النصره ترکیب کرد.
وی در ادامه به بیانیه‌ای که داعش منتشر و در آن مسیحیان قدس را تهدید کرده که اگر تا پایان ماه رمضان قدس را ترک نکنند عید فطر آنها را سر خواهد برید، گفت: این بیانیه‌ها در مناطق تحت تسلط اسرائیل منتشر شده است.
از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی درباره فساد مالی رئیس تشکیلات خودگردان و اطرافیانش افشاگری کرد.
برپایه این گزارش، رژیم صهیونیستی به بهانه پیوستن فلسطین به دادگاه جنایات کیفری (اول آوریل 2015) و قصد تشکیلات خودگردان برای ارائه شکایات ضد اسرائیل به این دادگاه، فساد مالی «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان و برخی دیگر از اعضای این تشکیلات را افشا کرد. رادیو رژیم صهیونیستی در گزارشی به وضعیت سفرهای رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر رهبران آن با خارج از فلسطین طی سال‌های مختلف پرداخت و اعلام کرد علی‌رغم وضعیت بد مالی این نهاد، رهبران آن از سفرهای خارجی خود دست نکشیده‌اند.
رادیو رژیم صهیونیستی «ریشت بیت» دیروز اعلام کرد که سفرهای عباس و «صائب عریقات» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» و «جبریل رجوب» دیگر عضو تشکیلات به خارج در خلال سه سال اخیر معادل نیمی از مخارج فلسطین بوده است.
این رادیو ابتدا به وضعیت اقتصادی سخت تشکیلات خودگردان پرداخت و گفت: این وضعیت سخت اقتصادی بر سفرهای رهبران تشکیلات خودگردان تاثیری نگذاشته و تعداد روزهایی که آنها در خارج به سر بردند (در سال 2014) مابین 150 تا 170 روز بوده است.
«ریشت بیت» در ادامه افزود: ابومازن در سال 2012 ، 188 روز و در سال 2013 ، 166 روز را در خارج از فلسطین گذرانده و عریقات و الرجوب در رتبه‌های دوم و سوم با 150 تا 170روز قرار دارند.
بنا بر این گزارش، با شروع امسال (2015) عباس 81 روز، الرجوب 61روز، عریقات 7 روز، یاسر عبد ربه 48روز، نیبل شعث 40 روز، سلام فیاض 53روز، محمود الهباش 51روز، ماجد فرج 52 روز، محمد اشتیه 35روز، و رامی الحمدالله 16 روز را در خارج از فلسطین به سر برده‌اند.