kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳

حقوق 3 ماه کارگران کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر پرداخت نشده است

شماری از کارگران کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر از پرداخت نشدن سه ماه حقوق خود در سال‌جاری گلایه کردند.

کارگران کارخانه بافت بلوچ در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزودند: امسال نه عیدی، نه پاداش و نه حقوقی دریافت کرده‌‌اند و برای گذران زندگی با مشکلات زیادی رو به رو هستند.
آن‌ها افزودند: سه ماه است که حقوق نگرفته‌ایم و لیست بیمه‌ کارگران از دی ماه سال 93 تاکنون به تامین اجتماعی ارائه نشده به طوری‌که دفترچه‌های کارگران تمدید یا تعویض نمی‌شود. همچنین کارگرانی که از دی ماه سال 93 بازنشسته شده‌اند تاکنون هیچ‌گونه مستمری دریافت نکرده‌‌اند.
یکی از اعضای هیئت مدیره کارخانه که نخواست نامش فاش شود گفت: این کارخانه هم‌اینک حدود 20 میلیارد ریال به کارگران و تامین اجتماعی بدهکار است.
وی افزود: ما تنها از طریق مکاتبه مشکلات را به مدیران منتقل می‌کنیم، کارخانه 190 نفر نیرو دارد که با مشکلات معیشتی رو به رو هستند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر نیز با تایید پرداخت نشدن حقوق سه ماهه و عیدی کارگران بافت بلوچ گفت: با جدیت پیگیر پرداخت حق و حقوق این کارگران هستیم.
نبی بخش داوودی افزود: مکاتبات زیادی به تهران شده به طوری که استاندار سیستان و بلوچستان و نماینده مردم ایرانشهر در مجلس نیز پیگیر حل این معضل هستند.
 وی بیان کرد: اواخر سال 93 کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر از لیست واگذاری به سامانه خصوصی‌سازی خارج شده و تحت حمایت دولت قرار گرفته است. داوودی اظهار کرد: با پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته موضوع پرداخت حقوق کارگران و دفترچه‌های تامین اجتماعی آنان به زودی حل می‌شود.